Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 854 VOC/TWR Supertouring
1, 2   >>
12 besök senaste veckan (40991 totalt)
850racing
Göteborg
Här sen Jul 2010
Inlägg: 164


Trådstartare
Hallå ja!

Daniel Reinhard heter jag och utbildade mig till Personvagnstekniker på MTG.
Jobbat som racingmekaniker under ett par år nu och mekaniker/däckkrängare på Din Bil/Däckteam.

Hösten 2009 köpte jag en röd Volvo 850 GLT -92 som blev grunden till min dröm:
En gatreggad racingbil.. För en del låter det löjligt men det struntar jag fullständigt i!
Blir Volvo original Cup 2013.

Fastnade för en bild i december-09 på Rickards Rydell's 854 när han körde på Brands Hatch-96 med chassi R6-007 som även står på Volvo Museét. OCH sedan dess har jag varit förälskad i TWR's Volvobyggen. Pratar gärna om BTCC/TWR-bilarna med folk...

Driver sidan: www.volvosupertouring.se efter som jag är heelt såld på allt vad gäller TWR.

Jajaja, Till saken!

Min bil köpte jag väldigt billigt av en kompis och då vart den knappt körbar p.g.a MÅNGA defekter..
Jag praktiserade på Volvo och meckade nästan varje hobbykväll tills besiktningen som ägde rum i oktober.
Sedan dess har bilen totalrenoverats.

GJORT/SKA GÖRAS

(X) Byta till 95:ans stötfångare fram och modifiera den
(X) Rensad på allt
(X) 95:ans utseende med front/bakstöt/lampor med mera.
(X) Vinge från BTCC Primera R9
(X) 18/16 Team Dynamics Monza från Specialfälgar/Däckteam Hönö
(X) ATCC-dekaler från 850R5-003
(X) Custom 2,5" avgassystem i rostfritt med
(X) Racekatalysator från skruvat.se
(X) Lacka/galvanisera det mesta i fram och bakvagn
(X) Fullbur
(X) Fjäderbenstag från MPRE.SE
(X) Racinginredning med kolfiberdetaljer..
(X) Chippning med MPRE.SE boxar
(X) Luftfilter K&N
(X) Polering/vaxning i sammanlagt 13timmar.
(X) En Sparco Pro Adv Vtr-11 från MPRE.SE
(X) FIA-sexpunktsbälte
(X) Snap-off-nav
(X) Bussningar för transmissionen från MPRE.SE
(X) Camberplattor bak för bana
(X) Vagnsbokbesiktning 2013
( ) Tveksamt men kanske renovering av motor plus en M56:a med rakskurna drev och dogsynkringar..
( ) Tveksamt men kanske vassare kammar och specialinsug..
(X) Många TWR-detaljer som inte syns.

Samarbetspartners:
MPRE.SE Mikael Pettersson Racing Equipment
LAPTIMER.SE Motorsports Produkter
SPEEDKIT.SE Diesel trimboxar
MLIMITS.SE
SKRUVAT.SE
L-M-R.SE
AVANTIT.SE Webb&Grafisk Design
JGByggBetong
Byggval i Borås AB
Jörnestrand Bygg AB
MJ Automotive
MB Fastigheter

Tack än sålänge till:
Flash Engineering
Polestar Racing
PFI-Racing
STCC
Sportpromotion

Såhär såg den ut efter köpet när lite polering hade skett..

När Prototypens dekaler var ditsatta och med vinterdäcken på..

Ännu mer polering och Sparco Sprint-stolarna satt i bilen..

Sänkning på G (sommaren-10), här med 95:ans stöt och egengjord läpp...

Sommardäcken på..

För någon månad sedan när snabblås på stöt och huven monterats....

Lite goa samarbetspartners

Stol från Laptimer.se/Speedkit.se har monterats!

Rensat härifrån och bakåt
[/url]
Saken som låter och har sig..


Senaste utseendet finns inte på bild men kommer inom kort..
Massa delar å bröte är till salu..

Ha det gott!

_________________
Mvh Daniel Reinhard
Driver sidan www.volvosupertouring.se
Älskar Nürburgring och Rally
Citera
850racing
Göteborg
Här sen Jul 2010
Inlägg: 164


Trådstartare
Har inte tänkt på att jag har en tråd här på rejsa.
Här kommer en rejäl update med det viktigaste som är gjort med bilen:


HELA bakvagnen är galvaniserad och sjukt fin, guldig och blank. Hubbar och alla bult överallt är bytta och galvade. Nya bakaxellänkbussningar, nya länkarmsbussningar, Stötdämpare, dropstops och topplagringar bak med uniballs omgjorda för 1,0 gängstigning för Konidämparna istället för 1,5 som originaldämpare. Från MPRE.SE och BERGS PROPULSION.
Stenhårda fjädrar bak och cambershims 5- och 7- bak. Nya originalskivor bak inklusive belägg.
Även handbromsbackar och vajrar. Nya hjullager med fembult istället för fyrbult. Allt enligt gällande racingreglemente.

Framvagn:
Subframe lackad, nya subframebussningar, nya k-stag, nya hämmarbussningar, aluminium länkarmar rengjorda och nya länkarmsbussningar volvo original, fjäderben gula koni lackade, stenhårda racefjädrar, nya fjädersäten, lackade spindlar, nya spindelleder, nya styrstag, nyrenoverad styrväxel med packningar osv. från en -93. Fick idag 22/10 nya topplagringar från L-M-R.SE med uniballs så jag kan ställa camber/caster i motorutrymmet.
Bromsskivor 302mm och bromsoksbyglar från V70R nytt, nya bromsok samt belägg fram, nya bromsslangar, nya hjullager, drivaxlar från -96, nya damasker, alla bultar och sådant är nytt i framvagn också.
Slipat hjulhus och lagt tunt lager underredsmassa..
Allt inom gällade racingreglemente.

Motor/växellåda:
Motor bytt till en B5254FS-99 11000mil med 850-92 toppen och kammar. Alla packningar och tätningar för motor bytt, ny kamrem, spännare, rullar ja allt, borttagit allt med AC-grejer, stenhårda motorkuddar med distanser från MPRE.SE, nytt undre momentstag för lådan i polyuretan från SKRUVAT.SE, motorkudde vänster volvo original, motorfäste övre mot torpedvägg i plast med aluminiumkärna från MPRE.SE likadant i övre motorbussning. Ny koppling från 850 R med lamell och tryckplatta inkl. urtrampningslager, växellåda 4,00 utväxling 16000mil från en 850-T5-96. Ventilkåpan i plast från S40 TWR BTCC tvådelad.
Grenrör lackat med värmefärg som stänger inne mer än 30% av värmen. Skall lindas med avgasband.
Racekatalysator FIA-godkänd 100cells från SKRUVAT.SE.
2,5 tums rostfritt högglanspolerat avgassystem (raka.ror.se) egenbyggt hela vägen med en 3tums rostfri ljuddämpare från 850R5 TWR från australien.
Kanister och annat bröte borttaget.
Chippade motorstyrboxar från MPRE.SE, mycket bra grejer.
Huvlås aerocatch låsbara väntar på att få monteras.
Heelt ny undertrade från 850 TWR BTCC väntar på att få monteras.
Allt inom gällande racingreglemente.

Exteriört:
Bogserögla bak ny från 850R6 TWR BTCC.
Stötfångarskena ny, lättad av TWR från 850 BTCC.
Kylargaller/nät nytt från S40 TWR-97 BTCC.
Grill ny med emblem lättad av TWR från 850R5 BTCC.
Bogserögla fram ny inkl. fäste från 850R5 TWR BTCC.
Lyktglas i plast nya från 850R5 TWR BTCC.
Stötfångare fram och bak från 1995 monterat. Övre höljena lackade svarta.
Strålkastare, blinkers och bakljus från 1995 monterat.
Backspeglar vita från 850-95.
TWR BTCC Front- 95 liggandes..
R9 BTCC Primera Vinge i kolfiber, sprillans ny.
Team Dynamics Motorsport 16" och 18" vita racefälgar från Specialfälgar och Däckservice på Hönö.
S70 Turbofälgar 16" med yokohama A048 195 50 R-Däck.
17" Tethys fälgar med gatdäck. Till salu för 2600kr.
850 vinge med bromsljus. Till salu för 350kr.


Interiört:
Godkänd Fullbur med kryss i dörrar byggd av DA Allservice på Tjörn. Otroligt bra byggt.
Modifierad instrumentpanel för bursträvorna, borttagen mittpanel med allt onödigt inkl. knappar osv.
Rensad på ALLT. Asfaltsmattor borttagna, lackad röd inuti och buren lackad vit.
All el är dragen i två plaströr från ELFA.SE.
Fönsterhissar fram är bytta från el till vev.
Dörrsidor från 850R5 TWR BTCC runt om.
Ratt med rattnav, kopia av OMP Corsa i mocka.
Kolfiberplatta med knappar från Volvo C30 Polestar WTCC bakom ratten.
Kolfiberplatta från Polestar, elitkomposit med knappar i mittpanel.
Onödig fakta: Gjord av mig från en undertrade på Dahlgrens C30 från Macau.
Växelspaksknopp svarvad av MPRE.SE
Laptimer GM250 i brädan från LAPTIMER.SE
FIA-Godkänd stol-2011, Sparco Pro ADV.
FIA-Godkänt sexpunktsbälte XYZ från LAPTIMER.SE, fungerar med HANS-skyddet.
FIA-Godkänt fönsternät från MLIMITS.SE
Handsfack bortaget och luckan limmad.
GoPro Hero2 Motorsport edition kamera inkl. burfäste framåt.
Namnskylt från Jan flash nilssons S40R9-002 TWR STCC 2001
Rejält stolsunderede i aluminium, (skjutbart) från MPRE.SE

Övrigt:
Bilen har vagnsboksbesiktats och har vagnbok för racing 2013.
Bilens flesta dekaler är i Volvo teckensnittet som btcc-tiderna.. JA, Jag är såld på volvo btcc-bilar.
Det har tagit tid med bygget och ber om ursäkt att updaterna har varit sega, racemekaniker på deltid och mek på heltid tar all fritid..
Stort tack till min flickvän, familj och alla sponsorer och vänner som hjälpt mig med allt möjligt och står ut med garagetimmarna. Kommer en bild på garaget så ni får se hur stort det är (ironi).

HAR ÄVEN klippt ihop en kort film på bilen när jag körde ett varv på Kinnekulle nyss med nybyggd bil och hällregn..
Finns på youtube. Länk: http://www.youtube.com/watch?v=8jtisj0dPFM&



Eftersom det fortfarande kommer upp en about blank sida så får jag länka till bilderna på min garagetsida..
http://www.garaget.org/?car=173137


Byte av drivaxel på Kinnekulle okt-12.


Ny stötfångarskena lättad av TWR till 850 BTCC.


Nybyggd från garaget..


Kolfiber dörrsidor från 850R5, använda i BTCC -95.


Lite interiör..


Nya topplagringar från L-M-R.SE


Rakan på Kinnekulle


TWR R.i.p

Det var allt för nu..
Ha en go vecka!

_________________
Mvh Daniel Reinhard
Driver sidan www.volvosupertouring.se
Älskar Nürburgring och Rally
Citera
850racing
Göteborg
Här sen Jul 2010
Inlägg: 164


Trådstartare
850racing skrev:
Har inte tänkt på att jag har en tråd här på rejsa.
Här kommer en rejäl update med det viktigaste som är gjort med bilen:


HELA bakvagnen är galvaniserad och sjukt fin, guldig och blank. Hubbar och alla bult överallt är bytta och galvade. Nya bakaxellänkbussningar, nya länkarmsbussningar, Stötdämpare, dropstops och topplagringar bak med uniballs omgjorda för 1,0 gängstigning för Konidämparna istället för 1,5 som originaldämpare. Från MPRE.SE och BERGS PROPULSION.
Stenhårda fjädrar bak och cambershims 5- och 7- bak. Nya originalskivor bak inklusive belägg.
Även handbromsbackar och vajrar. Nya hjullager med fembult istället för fyrbult. Allt enligt gällande racingreglemente.

Framvagn:
Subframe lackad, nya subframebussningar, nya k-stag, aluminium länkarmar rengjorda och nya länkarmsbussningar volvo original, fjäderbensstag med uniballs från Mpre.se, fjäderben gula koni lackade, stenhårda racefjädrar, nya fjädersäten, lackade spindlar, nya spindelleder, nya styrstag, nyrenoverad styrväxel med packningar osv. från en -93. Fick idag 22/10 nya topplagringar från L-M-R.SE med uniballs så jag kan ställa camber/caster i motorutrymmet.
Bromsskivor 302mm och bromsoksbyglar från V70R nytt, nya bromsok samt belägg fram, nya bromsslangar, nya hjullager, drivaxlar från -96, nya damasker, alla bultar och sådant är nytt i framvagn också.
Slipat hjulhus och lagt tunt lager underredsmassa..
Allt inom gällade racingreglemente.

Motor/växellåda:
Motor bytt till en B5254FS-99 11000mil med 850-92 toppen och kammar. Alla packningar och tätningar för motor bytt, ny kamrem, spännare, rullar ja allt, borttagit allt med AC-grejer, stenhårda motorkuddar med distanser från MPRE.SE, nytt undre momentstag för lådan i polyuretan från SKRUVAT.SE, motorkudde vänster volvo original, motorfäste övre mot torpedvägg i plast med aluminiumkärna från MPRE.SE likadant i övre motorbussning. Ny koppling från 850 R med lamell och tryckplatta inkl. urtrampningslager, växellåda 4,00 utväxling 16000mil från en 850-T5-96. Ventilkåpan i plast från S40 TWR BTCC tvådelad.
Grenrör lackat med värmefärg som stänger inne mer än 30% av värmen. Skall lindas med avgasband.
Racekatalysator FIA-godkänd 100cells från SKRUVAT.SE.
2,5 tums rostfritt högglanspolerat avgassystem (raka.ror.se) egenbyggt hela vägen med en 3tums rostfri ljuddämpare från 850R5 TWR från australien.
Kanister och annat bröte borttaget.
Chippade motorstyrboxar från MPRE.SE, mycket bra grejer.
Huvlås aerocatch låsbara väntar på att få monteras.
Heelt ny undertrade från 850 TWR BTCC väntar på att få monteras.
Allt inom gällande racingreglemente.

Exteriört:
Bogserögla bak ny från 850R6 TWR BTCC.
Stötfångarskena ny, lättad av TWR från 850 BTCC.
Kylargaller/nät nytt från S40 TWR-97 BTCC.
Grill ny med emblem lättad av TWR från 850R6 BTCC.
Bogserögla fram ny inkl. fäste från 850R5 TWR BTCC väntar på att få monteras.
Lyktglas i plast nya från 850R5 TWR BTCC väntar på att få monteras.
Stötfångare fram och bak från 1995 monterat.
Strålkastare, blinkers och bakljus från 1995 monterat.
Backspeglar vita från 850-95.
Stötfångarhölje lackat svart.
TWR BTCC Front- 95 liggandes..
S70 Turbofälgar 16" med yokohama A048 195 50 R-Däck.
17" Tethys fälgar med gatdäck.
850 vinge med bromsljus.

Interiört:
Godkänd Fullbur med kryss i dörrar byggd av DA Allservice på Tjörn. Otroligt bra byggt.
Modifierad instrumentpanel för bursträvorna, borttagen mittpanel med allt onödigt inkl. knappar osv.
Rensad på ALLT. Asfaltsmattor borttagna, lackad röd inuti och buren lackad vit.
All el är dragen i två plaströr från ELFA.SE.
Fönsterhissar fram är bytta från el till vev.
Dörrsidor från 850R5 TWR BTCC runt om.
Ratt med rattnav, kopia av OMP Corsa i mocka.
Kolfiberplatta med knappar från Volvo C30 Polestar WTCC bakom ratten.
Kolfiberplatta från Polestar, elitkomposit med knappar i mittpanel.
Onödig fakta: Gjord av mig från en undertrade på Dahlgrens C30 från Macau.
Växelspaksknopp svarvad av MPRE.SE
Laptimer GM250 i brädan från LAPTIMER.SE
FIA-Godkänd stol-2011, Sparco Pro ADV.
FIA-Godkänt sexpunktsbälte XYZ från LAPTIMER.SE, fungerar med HANS-skyddet.
FIA-Godkänt fönsternät från MLIMITS.SE
Handsfack bortaget och luckan limmad.
GoPro Hero2 Motorsport edition kamera inkl. burfäste framåt.
Namnskylt från Jan flash nilssons S40R9-002 TWR STCC 2001
Rejält stolsunderede i aluminium, (skjutbart) från MPRE.SE

Övrigt:
Bilen har vagnsboksbesiktats och har vagnbok för racing 2013.
Bilens flesta dekaler är i Volvo teckensnittet som btcc-tiderna.. JA, Jag är såld på volvo btcc-bilar.
Det har tagit tid med bygget och ber om ursäkt att updaterna har varit sega, racemekaniker på deltid och mek på heltid tar all fritid..
Stort tack till min flickvän, familj och alla sponsorer och vänner som hjälpt mig med allt möjligt och står ut med garagetimmarna. Kommer en bild på garaget så ni får se hur stort det är (ironi).

HAR ÄVEN klippt ihop en kort film på bilen när jag körde ett varv på Kinnekulle nyss med nybyggd bil och hällregn..
Finns på youtube. Länk: http://www.youtube.com/watch?v=8jtisj0dPFM&

Eftersom det fortfarande kommer upp en about blank sida så får jag länka till bilderna på min garagetsida..
http://www.garaget.org/?car=173137

Ha livets vecka!!

_________________
Mvh Daniel Reinhard
Driver sidan www.volvosupertouring.se
Älskar Nürburgring och Rally
Citera
PerKr
Mariestad
Här sen Feb 2007
Inlägg: 470



Riktigt nice :-) kör du någon särskild klass eller är det 'bara' nöjesåka som gäller?

_________________
Per Kristoffersson

Kristoffersson Engineering
Citera
850racing
Göteborg
Här sen Jul 2010
Inlägg: 164


Trådstartare
Taack!! Jag har hittills bara nöjesåkt men nu som sagt har bilen vagnboksbesiktats och jag kommer tävla i Volvo original cup nästa år i Sskserien

_________________
Mvh Daniel Reinhard
Driver sidan www.volvosupertouring.se
Älskar Nürburgring och Rally
Citera
PerKr
Mariestad
Här sen Feb 2007
Inlägg: 470



850racing skrev:
Taack!! Jag har hittills bara nöjesåkt men nu som sagt har bilen vagnboksbesiktats och jag kommer tävla i Volvo original cup nästa år i Sskserien


Klassar den in där med alla modifieringar eller måste en del saker fixas till inför race?

_________________
Per Kristoffersson

Kristoffersson Engineering
Citera
850racing
Göteborg
Här sen Jul 2010
Inlägg: 164


Trådstartare
Jag har ju byggt bilen själv utifrån reglementet. Så det skall väl inte vara några konstigheter. Btccfrontkopian byts vid tävling till r-front som jag söker efter i göteborgsområdet.

_________________
Mvh Daniel Reinhard
Driver sidan www.volvosupertouring.se
Älskar Nürburgring och Rally
Citera
ChriMa_Motorsport
Anderstorp
Här sen Apr 2010
Inlägg: 140



Gillar bygget mycket. Kul med en BTCC Volvo. Är själv väldigt förtjust i just den.

_________________
Martin Karlsson
--------------------------------------------
Citera
850racing
Göteborg
Här sen Jul 2010
Inlägg: 164


Trådstartare
Gjorde ett ryck och monterade en original bogserögla inkl. fäste från 850 BTCC -95, rak torkararm från BTCC-kombin -94, samt lyktor i plast från 850 BTCC -95. Blev riktigt bra, och snart kommer riktiga fronten.

Här är även grillen från 850 BTCC som är lättad av TWR samt kylarnätet i fronten från S40 BTCC -97.



Även min hemsida www.volvosupertouring.se är uppdaterad på nytt. thumbs up

Fortsätter bygga..

Ha det gott!!

_________________
Mvh Daniel Reinhard
Driver sidan www.volvosupertouring.se
Älskar Nürburgring och Rally
Citera
_aero
Luleå
Här sen Nov 2009
Inlägg: 877



850racing skrev:
Gjorde ett ryck och monterade en original bogserögla inkl. fäste från 850 BTCC -95, rak torkararm från BTCC-kombin -94, samt lyktor i plast från 850 BTCC -95. Blev riktigt bra, och snart kommer riktiga fronten.

Här är även grillen från 850 BTCC som är lättad av TWR samt kylarnätet i fronten från S40 BTCC -97.



Även min hemsida www.volvosupertouring.se är uppdaterad på nytt. thumbs up

Fortsätter bygga..

Ha det gott!!

Vad härligt med alla BTCC prylar du monterar på bilen! Men hur mkt viktskillnad gör egentligen lyktorna å grillen mot org? borde ju inte gå å få ner så mkt vikt på en plastgrill?

Är de en riktig BTCC front du har på G också? Tänker du köra med alla trevliga delar på bilen om du skulle köra race med den? Skulle du vara tråkigt å köra sönder dom.

Mvh Magnus

_________________
Magnus Martinsson



Saab 9000 Aero
Citera
Ajden
Klippan
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2325



Du måste även skaffa det rätta topplocket om du nu ändå håller på.






_________________
Robert Ajdén

www.ajden.se
www.3d-scanning.se
http://mves.se
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1746



om de rykten jag hört stämmer ska du inte börja jämföra bakdörrarna på en TWR bil och orginal, de passar nog inte

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Fixade till din filmlänk

[youtube]http://youtu.be/8jtisj0dPFM[/youtube]

funkar med vimeo också, alla fattar att man ersätter youtube med vimeo i exemplet ovan, eller hur

Men det funkar inte vid förhandsgranska, men wtf, man skriver aldrig fel

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
850racing
Göteborg
Här sen Jul 2010
Inlägg: 164


Trådstartare
_aero skrev:
850racing skrev:
Gjorde ett ryck och monterade en original bogserögla inkl. fäste från 850 BTCC -95, rak torkararm från BTCC-kombin -94, samt lyktor i plast från 850 BTCC -95. Blev riktigt bra, och snart kommer riktiga fronten.

Här är även grillen från 850 BTCC som är lättad av TWR samt kylarnätet i fronten från S40 BTCC -97.



Även min hemsida www.volvosupertouring.se är uppdaterad på nytt. thumbs up

Fortsätter bygga..

Ha det gott!!

Vad härligt med alla BTCC prylar du monterar på bilen! Men hur mkt viktskillnad gör egentligen lyktorna å grillen mot org? borde ju inte gå å få ner så mkt vikt på en plastgrill?

Är de en riktig BTCC front du har på G också? Tänker du köra med alla trevliga delar på bilen om du skulle köra race med den? Skulle du vara tråkigt å köra sönder dom.

Mvh Magnus


Hej Magnus!
Tack och bock!!
Njae har inte vägt men glas mot plast är något kilo.
Grillen är helt avfräst på baksidan så den väger hälften så mycket som en originalgrill om man jamför i händerna

Avgjutning i glasfiber av en riktig front ja är på G.
Bogseröglor, plastlyktorna och så kommer sitta kvar men grillen vet jag inte än om jag får använda..
Fronten och kolfibervingen får jag inte använda. Måste vara volvo "original" grejer så det åker på en R-front och en grupp-a vinge breddad.

Jo men jag är ju rädd om hela bilen och vill ju heller inte smälla dörren och bli av med kolfiberdörrsidor.. Men jag har slutat att tänka så och kör bara och hoppas på det bästa
Jag är för historisk racing med Volvos TWR-bilar och smäller man då så smäller man.. Då är det knapert om delar

Mvh Daniel

_________________
Mvh Daniel Reinhard
Driver sidan www.volvosupertouring.se
Älskar Nürburgring och Rally
Citera
850racing
Göteborg
Här sen Jul 2010
Inlägg: 164


Trådstartare
Babbe skrev:
om de rykten jag hört stämmer ska du inte börja jämföra bakdörrarna på en TWR bil och orginal, de passar nog inte


Det stämmer, gäller alla dörrarna på 854 och S40. Du får aldrig i en original vindruta om du försöker byta. Dörrarna är "knäckta" rejält och alla stolpar är indragna max men bilarna har ändå samma storlek på taket.
Vindrutorna tillverkades i Italien av ett företag som inte finns längre samt att dem var väldigt tunna och med värmeslingor i.
Du får inte in en originalruta i BTCC-dörrarna heller. Måste vara plastrutor isåfall..

Mvh Daniel

_________________
Mvh Daniel Reinhard
Driver sidan www.volvosupertouring.se
Älskar Nürburgring och Rally
Citera
850racing
Göteborg
Här sen Jul 2010
Inlägg: 164


Trådstartare
Ajden skrev:
Du måste även skaffa det rätta topplocket om du nu ändå håller på.







Pengar så löser sig allt.
Dock detta topplocket på bilden med "ventilkåpan" plan satt tydligen endast i S40:n under en väldigt liten period.
Inget chassi som tävlade i Sverige kom med den ventilkåpan från England, dock är själva topplocket likt bilderna

Mvh Daniel

_________________
Mvh Daniel Reinhard
Driver sidan www.volvosupertouring.se
Älskar Nürburgring och Rally
Citera
850racing
Göteborg
Här sen Jul 2010
Inlägg: 164


Trådstartare
Här ser ni vingen som nu är monterad från R9 Primera BTCC i kolfiber. Heelt sprillans oanvänd.
Gjorde dekaler ihop med min sponsor Anders på www.avantit.se.


Nu är det kul med setupsheets för bilen min.


Allt för idag, Hoppas ni haft en riktigt god jul och jag önskar alla ett gott nytt år!

_________________
Mvh Daniel Reinhard
Driver sidan www.volvosupertouring.se
Älskar Nürburgring och Rally
Citera
ezroller
Flakeberg, Grästorp, Västra Götaland, Svezia
Här sen Okt 2006
Inlägg: 564



Kul bil. Liten undran bara... är det 2-liters GLT-motorn du har (155 hk har den väl som mest?)? För SSK stipulerar väl max 2 liter vid 4-ventilsmotor och 2,5 liter vid 2-ventils?

_________________
Peter Lindberg i Grästorp

Fotograf och video-/filmnisse.

http://www.peterlindberg.com
Citera
850racing
Göteborg
Här sen Jul 2010
Inlägg: 164


Trådstartare
ezroller skrev:
Kul bil. Liten undran bara... är det 2-liters GLT-motorn du har (155 hk har den väl som mest?)? För SSK stipulerar väl max 2 liter vid 4-ventilsmotor och 2,5 liter vid 2-ventils?


Kul att du tycker det!
Nej, i reglementet får vi endast köra med B5254FS -92 alltså "2,4" liters GLT-motorn utan turbo med 170 åsnor original.
Men nyare underdel får användas och i mitt fall från V70-99 (block, kolvar, stakar...)
Det du nämner står i SLC Långloppsseriens reglemente!

Mvh Daniel

_________________
Mvh Daniel Reinhard
Driver sidan www.volvosupertouring.se
Älskar Nürburgring och Rally
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4679



Riktigt ballt med gamla äkte TWR delar. Fortsätt så! thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
850racing
Göteborg
Här sen Jul 2010
Inlägg: 164


Trådstartare
Cammo skrev:
Riktigt ballt med gamla äkte TWR delar. Fortsätt så! thumbs up


Tack!! Jo det tycker jag med! Kommer att göras!

_________________
Mvh Daniel Reinhard
Driver sidan www.volvosupertouring.se
Älskar Nürburgring och Rally
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 854 VOC/TWR Supertouring
1, 2   >>
12 besök senaste veckan (40991 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande