Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 13025 besök totalt |
Re: WTCC 2011
Haha spontanskratt när jag läste din komentar ![]() Men blir det sämre så vet jag inte hur och OM Fia har någon som helst trovärdighet kvar. Inte för att det känns så just nu heller. Se på BTCC de klarar sig fina fisken med eget reglemente och TOCA som organisation. Även STCC går ju nu åt det håller och skippar det rena FIA-reglementet. Jaja fick mig ju ett gott skratt iaf ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
I brist på annat startar WTCC i helgen!
Wtcc verkar vara redo. Hoppas det kan lyfta för annars är det nog kört för denna serie! Länk: http://www.touringcartimes.com/artic Volvo sägs vara redo. Länk: http://www.touringcartimes.com/artic _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Mot min egen vilja nästan så är det ju bara WTCC och MotOGP i helgen.
Så klart kollade jag lite på WTCC införprogrammet och kvalet. Undrar hur det kommer bli? Nummer tio i Q1 av två delar blir Polesitter i rejs två ![]() ![]() ![]() Krångligt , nja men iaf , sedan vidare till Q2 och kval till rejs två. Bilarna har just nu en salig röra av motorer: Seat har just nu TDi-motorer likt förra året tills deras 1,6Turbo kommer. BMW har redan sina 1,6Turbo. Fabriksutvecklade bilar och motorer enligt uppgifterna. Går bra men är inte snabb nog ännu. Chevrolet har 1,6Turbo. Har testat sedan mitten av förra säsongen. Snabba , fungerar och verkar vara favoriter i början av året. Volvo har sugmotor från S2000. Kommer med sin turbomotor ganska snart. Rejs senare idag. Går på Eurosport med start kl 16.45. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Kvalsystemet suger verkligen stenhårt
![]() Verkar vara FIA's modell att testa tokiga idéer i WTCC, och sen se om det går att använda i andra sammanhang. Toleransen har ju ökat i WTCC de senaste åren, ingen blir förvånad längre ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Heat 1.
1. Huff. 2. Muller. 3. Bueno. Huff ledde från start till mål. Fight nere runt fjärde till sjätte plats. Poulsen körde friskt och Coronel var snabbare. Dahlgren blev 12:a. Bra eller anus?? ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Tyckte race 2 var ganska underhållande, säkert pga att jag höll på Coronel. Man såg heller inte att FWD-bilarna tappade speciellt mycket mot slutet (inte alls faktiskt). Blir säkert annorlunda när dom kommer till Europa och kör i högsommarvärme.
Roligast var dock att höra Dahlgrens Volvo yla i bakgrunden, var mest den bilen man hörde hela tiden ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Håller med Klurax om att heat 2 var lite underhållande.
Men är det verkligen VM status på detta? En tillverkare som utvecklat, dom andra inte. Jag tror att Cheva kommer att köra skiten ur dom andra ! // Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
Re:
Vad var det jag sa botten är inte nådd än ![]() helt klart var Coronel hela behållningen av detta ![]() Ska bli kul att se hur det går för polestar när det blivit lite varma i kläderna med helt uppdaterad bil _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Re:
Haha mmm "the botten is inte nådd" ännu nej! ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Kanske en synvilla, men nog gick det väl snabbare på rakorna med turboknuff? Seatdieslarna hade ju inte en suck mot Chevorna och Coronel?
Ravaglia kostade till och med på sig ett leende efter Coronels framfart. ![]() Har BMW sekventiell låda nu för tiden? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Re:
Märkte samma sak, SEAT-bilarna tappade en del, framför allt just i slutet av långa rakan. Såg även ut som att BMW:n hade snäppet bättre skjuts än Chevrolet på rakorna, men det kan ha varit en synvilla. BMW ska nog vara nöjda, ROAL, Engstler m.fl. hade ju bara testat 2-3 dagar på Vallelunga med de nya motorerna. Priaulx hade väl kört den innan jul, men det var först innan avresa till Brasilien som kundteamen fick prova sina nya bilar/motorer. Så det borde finnas kapacitet, dom hängde på bra trots att Chevrolet varit igång länge med sina motorer. Sen vägde ju BMW 20kg mer än Chevrolet på Curitiba. Alla 320 TC har sekventiell låda, samt en lite omarbetad bakaxel som nyheter förutom motorn. Hungaroring verkar ersätta Marrakech? http://www.touringcartimes.com/artic Bra val isf ![]() Hemmaföraren Norbert Michelisz laddar redan ![]() http://www.youtube.com/watch?v=_Ss9i _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Re:
Jämförde poletiderna ifjol jämfört med i år och det gick ca 1,5 sekunder snabbare i år. WTCC på Nordslingan? http://www.autosport.com/news/report _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Ganska rena rejs på Zolder. En bana som ser ut att ha passerat bäst-före-datum för länge sedan...
Chevrolet borde köra ifrån allt och alla om man håller sig på banan vilket inte Huff och Muller gjorde i andra rejset... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Tuffa tag mellan Chevagrabbarna på Monza...
![]() Rob Huff verkar vara den starkaste av de tre just nu, men BMW verkar ha hamnat i bakvatten... Annars var det riktigt bra racing i WSR 3.5 som kördes tillsammans med WTCC. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 13025 besök totalt |