Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2 >> 15414 besök totalt |
BMW M3 E36 3.2 -97 *"Froeken Hoeger" har ny ägar
Finns en seriös idé om att bygga för BMW Cup klass Special. Mer detaljerat kommer jag nog gå på följande recept med en touch av Rius/Ahlin: Drivlina: orörd 3.2 litersmotor S50 M20-svänghjul Sachs förstärkt 618 tryckplatta KEP 6-pucks sinterlamell ZF 5-växlad låda 328-kardan Standard E36 slutväxel 3.73 med diffbroms 40% Drivaxlar från 325 (ej fastställt än) Chassi fram: M-tech länkarmar från E46 Spindlar från E46 Moton coilover Justerbara topplagringar Chassi bak: Bärarmar från 325 med lager av Millwaytyp Undre länkarm ombyggd med länkhuvud mot diffbryggan Övre länkarm ersatt av länkarm med länkhuvud mot diffbryggan Moton coilover. Kaross: Limo, ej tacklucka. Fullbur, inga kryss bara diagonaler Stolar bälten fönsternät etc. Glasfiber i Huv och baklucka. Sedvanlig lättning PC-rutor Bromsar: Ej bestämt Fälgar: Speedline Corse 17x9 med R-däck 245-40-17 Speedline Corse 17x9 med STCC slicks 610 Speedline Corse 17x9 med STCC regndäck 610 Till salu: Diffbrygga Främre fjäderben kompletta med excentriska topplagringar Kränghämmare fram Stötdämpare och fjädrar bak. Motorhuv samt baklucka Techno Violet Inredning Ratt Fönsterhissmotorer Dimljus AC-anläggning ![]() ![]() _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
_________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||||
Re:
Visste att det var någon hållhake med detta projekt ![]()
Tvärt om, helt rätt. Varför göra som många andra och slipa sig tokiga på risiga rost projekt när det finns fina utgångsobjekt. ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Känns som jag inte bör nämna min tidigare banbil här.... ![]() _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
Re:
Hur är de egentligen, har dom högerstyrda extraktorgrenröret eller inte? Har hört att styrstången tar upp för mycket plats? _________________ Oscar olander - Sthlm BMW 335i Touring |
||||||
Re:
Jo då det har dom men det kräver rätt stabila motorkuddar för frigången mellan grenrör och styrstångskardan är max en centimeter. _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
Fram/bakvagn bortplockad, kupé rensad och redo för burinstallation. 75% av barnaskaran åker på (ex)-släktkalas, 25% får efterlängtad speldag vid pappas dator, nu ska det byggas bur!
_________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
Re:
Den kommer jag ihåg ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||||||
Re:
11:ans t o m, det inslipade jacket från bromsskivan påminner mig om den händelsen varje gång jag öppnar Kamasalådan! ![]() _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
Händer inte mycket nu. Lite diffjobb, väntar på ett paket med ny koppling, har pressat ur bussningarna ur diffbryggan som kommer att ersättas med isvetsade plåtbrickor. Stora meckhelgen uteblir pga mormors begravning i Finland. Får se om jag hinner pressa ur pinjongerna ur donatordiffen och mottagardiffen imorgon? Lunchjobb isåfall.
_________________ Mattias Habenicht HMS |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2 >> 15414 besök totalt |