Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Isuzu Piazza TURBO 1989 -Såld- | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 15 besök senaste veckan (33685 totalt) |
Den vågen finns tyvärr inte kvar, det är bygge där nu Lennart, kul uddabilsval |
||||
Den där sprängskissen påminner oerhört mycket om Kadett C framvagnen, eller Manta/Ascona A för den delen!
Kadett C http://www.locostbuilders.co.uk/uplo Manta/Ascona A http://www.mantacentral.co.uk/oddsan _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Däremot finns den bättre vågen kvar inne i lunda industriområde bara några minuter därifrån. Men dit åker man helst på helgen när dom har stängt (vågen står alltid på), om vardagarna är den bemannad och troligtvis betalvåg för lastbilar eller dylikt.
Kul att du vågar dig på en piazza, inte helt vanlig här på rejsa direkt Jag som har svårt att få 205 rdäck att hålla på min bil som väger kring 1230-1240 startklar (dock mer effekt). Håll dig borta från toyo så borde det dock hålla ihop skapligt. Jag tycker faktiskt R-däcken i dom här storlekarna är väldigt proggresiva och snälla, ingen anledning till oro på den fronten. Men visst, mer grepp ger ju mer påfrestningar. 924an som jag köpte av dig sulade jag ju på rdäck på som enda egentliga prestandamodifieringen, den blev fruktansvärt skoj att köra. Gick lätt att reglera och balansera utan tendenser till nån onödig nervositet. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Gemini kanske ser bekant ut? Cédric, Den andra vågen har jag provat tidigare så dit hittar jag. Han som köpte min andra 924 börjar tydligen bli nöjd med väghållningen nu, men saknar effekt. Har du kvar min gamla också? NS, Den nivån på utseende är långt bortanför mina tankar. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Det är ju en erkänt bra framvagn i sånt fall! Fieron använder ju samma typ även den.
Kul med en udda fågel som sagt! Hoppas den ska prestera mycke nöje _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
googlemaps/hitta.se-karta-länk? Pleeeze? _________________ Magnus Thomé |
||||
|
||||
Lite OT i Lennarts tråd... Dom gillar inte att man väger där, pratade med en farbror där förra året som tyckte att det var "privat område"... Jag var hursomhelst förbi där häromdagen och då visade vågen helt uppåt väggarna med en personbil på plats. (Gissar att det är grus och stenar skit som gör att den kärvar...) |
||||
Isuzu Piazza Opel Frontera (Isuzu Amigo) Chrysler Voyager (Plymouth Voyager) GMC Sierra (Chevrolet Custom Deluxe) Jag har funderat på att importera en Miata, MGF, TVR wedge, MR2, Impreza eller nåt liknande, men tyckte detta kunde vara kul trots överladdningen. Känns inte helt seriöst med pysventil till wastegaten, men nu sitter den där redan från start. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Förlåt för urspårningen men vågen som refereras till tillhör Hans Andersson återvinning. Jag har faktiskt varit och vägt där en gång med helt legitima skäl! (så de andra gångerna räknas in i det ) Cool bil Lennart _________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
||||
Du hittar fulvågen på Gunnebogatan 15. Är inte helt hundra på hur pålitlig den är, den diffade en hel del mot Intercomps vågar på min bil... Dessutom åt fel håll http://maps.google.se/maps?f=q&s Kul med en udda bil. Hur funkar popup lysena? Jag ser bara två lock i huven och man ser ju lamporna även med nedfälld popup... _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||
Mer OT i Lennarts tråd...
Vilket håll är fel håll? (och som jag skrev tidigare så ansåg nå'n ansvarig på firman att man inte fick väga bilen privat där. Farbror Falk fick en rejäl avhyvling förra året... om det blir kö av rejsianer kanske de stänger av vågen, så väg bilen och uppför er med finess... Tror den har en upplösning på 20kg. Tidigare har den iaf stämt helt ok mot den krönta vågen hos bilprovningen i Vinsta. Häromdagen visade den heltokigt, men det tror jag berodde på att det var en massa sten och grus fastkilat "runt kanten") |
||||
När de är nerfällda är det inte möjligt att tända helljuset utan då är det bara ljustuta. ------- Igår sa min fru att jag måste vara rädd om mig när jag kör på bana så jag fick en lista med prylar jag måste skaffa. Hjälm Brandsäkra underkläder Brandsäker overall Fyrpunktsbälten Fendrar till utsidan Handskar _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Skönt att hon är klok med insikt, dvs inser att du måste få hålla på med det du vill men att du helst ska överleva... Påfallande många är ju kloka men med kortsikt, dvs man får inte hålla på med det man vill för då kan det hända att man inser vad "leva" innebär....då blir det mer diskussioner av typen "Har du satt bilen på annons" mer än "Jo, jag tycker vit overall är sportigt älskling, klart du ska ha en sån, the Stig är ju snabb i vitt"... Ja, OT, men ändå!
_________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
Våra race- och banåkarbilar Isuzu Piazza TURBO 1989 -Såld- | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 15 besök senaste veckan (33685 totalt) |