Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 136, 137, 138 >> 73 besök idag (1059130 totalt) |
På båtar bryter man även startströmmen. Går utmärkt. Startströmmen har jag mätt till ~150A som max i min förra båt med 5,7l V8, förvisso startar man ej i minusgrader. Vill du ha snyggare huvudbrytare än de fula i plast med röd nyckel finns det i båtaffärerna. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Ja det borde väl gå bra, finns väl inget krav på att ha huvudbrytare (tror jag...) Däremot måste man ju ha någon form av stöldskydd med nycklar. 26 § Stöldskydd ska finnas och utgöras av låsanordning som verkar på styrning, växlingsanordning eller transmission eller som förhindrar start av motor. |
||||||
När jag försäkrade min se7en så fick jag igenom att det blev godkänt med ett snap off på ratten i stället för en rattkrycka. //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Tjabba
Jag har D+ B+ och W på min generator Bosch Behöver väl bara fet på B+ och sen via liten lampa till D+ väl via tändnyckel. eller kan jag bara köra lampan via huvudbrytare? Så då stämmer väl nedastående? " W+ : rev counter B+ : Main output - normally connected directly to the positive terminal on starter solenoid. From there there should be a thick gauge cable to the positive terminal on the battery + : Not to be used in a normal LR setup D+ : Charge warning lamp. Actually the charge warning lamp is connected to the positiv terminal on the battery (from a ignition switched supply) and the D+ terminal on the alternator. When the engine is started current flows from the battery through the charge warning lamp through D+ on the alternator and from there through the windings to vehicle earth/ground/negative. This current is needed for the alternator to exide itself (field windings) so it can begin to produce current itself. When the alternator begins producing current the D + is producing current, and therefore sending current to the charge warning lamp. The charge waring lamp will then receive positiv current from both battery and D+ and will therefore not light up. " _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Jag brukar koppla även start via huvudbrytare, endast i ett fall fick jag för högt spänningsfall (v12a) men då va det en enkel sak att flytta den kabeln till andra sidan. Men det hade att göra med den lite för svaga startmotorn och att jag fick lägre startsignal till styrsystemet från vevaxelgivarn som jag flyttade den. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
|
||||||
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Fint att det rullar på lite igen för dig Håkan
Måste fråga lite ang. motorn jag vet du köpte flera utav. Vart det toppar över i lösdelar? Har en sallad hemma o fixa :P _________________ Daniel Lorenz Bygger Ford GT40 replika Gatlegal klassiker |
||||||
Maybe, vad hände? 0707981774 lär väl va ute i garaget vid 9:00 typ _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Drivremmen hoppade och skar in sig in i kamkåpan vid veven. Dessa rester orsakade i sin tur en överkuggning med noll komp på samtliga cylindrar som följd.... Ska riva ner o inspektera spektaklet nogrannare under kommande vecka. Men inspektionskameran skvallrar om snea ventiler vad jag kan se. Slår dig en pling imorn så kan vi ju kika vad du har till övers iaf 👍 _________________ Daniel Lorenz Bygger Ford GT40 replika Gatlegal klassiker |
||||||
Hörs _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Har vi nån duktig därute som är expert på hur man kopplar en torkarmotor.
Lotus elis _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Hej.
Såhär ser min ut. Vid tändning på: Grön 12V Svart Jord Kan såklart maila kopplingsschemat till dig om du vill, PM:a isåfall din address. Med vänlig hälsning Johan _________________ Johan Zackrisson Lotus (Jotuz) Exige V10 GTR M3 E30 V10 såld |
||||||
Tackar, vilket forum vi har :-) Ska nog gå bra med det där. :-) :-) _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Ok. kopplade som du beskrev och dom 2 yttre sladdarna ger med plus tillfört hög och låg fart.
Men jag förstår inte hur jag skall få till park, eller ännu lyxigare ett sveps pet på spak och en rörelse. Måste va klur med kurvorna inuti. Innan jag tänker ihjäl mig så frågar jag. Polvändarrelä på nått sätt _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 136, 137, 138 >> 73 besök idag (1059130 totalt) |