Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2283 besök totalt |
Kvällsträffarna på Sviestad!
Linköpings Motorsällskap som arrangerar de ypperligt trevliga banträffarna på Sviestad har precis släppt datumen för årets alla träffar. Som vanligt så är det mer eller mindre bara att dyka upp, helt oberoende vad för bilmodell du har såklart. Kika in på klubbens websida för reglerna som gäller för träffarna! Hela åtta kvällsträffar - som vanligt börjar de kl 17 - och två heldagsträffar bjuds det på i år! Som bonus så finns det dessutom tre träningskvällar för dig som har racerbil med vagnsbok. Allt hittar du i banåkakalendern: Datum för gatbil i banåkakalendern https://rejsa.nu/Bankalender.asp?bil Träningskvällar för bilar med vagnsbok https://rejsa.nu/Bankalender.asp?bil
_________________ ![]() |
||
Re:
Dags att någon startar en separat inför-tråd till den 18:e tycker jag ![]() |
||
Hej.
Jag har aldrig varit där någon som vill berätta om hur mycket bilar det brukar vara på banan? avåkninszoner *ska inte åka av ![]() säkerhet samt faciliteter runt omkring tack på förhand hur många mil från sthlm? jag kan googla jag vet ![]() _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||
Re:
Lite drygt 20 mil har jag för mig, man kör ut på E4'an söderut, svänger av första avfarten vid Linköping, kör tills man kommer till en T-korsning där man tar vänster och sen kör man en liten bit förbi Saab så ligger det på höger sida av vägen... typ så... ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
|
||
Jag tycker att Sviestadsträffarna är mycket bra. Det är väldigt olika hur många som kommer men kan det vara ett snitt på ca 20 bilar..?
Dessutom så är det open pitlane hela kvällen så man kan köra hur mycket eller lite som man vill. och alltid trevligt folk som är där. Alldeles för lätt att prata bort halva körtiden ![]() Avåkningszoner finns det gott om. Dessutom tycker jag att körningen flyter på väldigt bra. Ingen hets eller folk som är i vägen ![]() Kafeterian är alltid öppen under körningen. Bensinmack finns bara några minuter från banan. Dessutom så ligger det nyöppnade Porsche-centret precis utanför grindarna ![]() _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2283 besök totalt |