| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromspedalen går i botten, men läcker inte?
|
15 besök senaste veckan (8697 totalt) |
|
Råkade ut för ett olustigt fel på min racebil (e30 turbo) häromdan. Var ute och snöt lite och allt fungerade som vanligt. Men helt plötsligt så tar inte bromspedalen som den brukar. Den åker lätt ner till golvet när jag trycker på den och just längst nere kommer det lite bromsverkan. Ungefär som när man kör hål på en bromsslang och bromsvätskan bara pissar ut. Efter några tryck tar bromsarna bara längst ner/inte alls och jag är helt övertygad om ett läckage i systemet. När jag tagit mig hem så konstaterar jag att det inte är nått läckage, syns inga spår efter det och all bromsvätska verkar vara kvar i burken. När jag nu provar trycka på bromsen med bilen avstängd funkar de som vanligt. pumpar jag lite blir pedalen hård. Startar jag bilen nu så funkar dom också. Åker lite idag och bromsarna funkar som vanligt, men när jag gör en liten sladd som vändning på en parkeringsplats så blir det samma fel igen. men efter några hundra meter så blir det som vanligt igen. Vad är det får nått som är fel? Bromscylindern som ger upp och läcker invändigt? Mycket tacksam för alla tips och ideer jag kan få! _________________ Mattias Larsson |
|
Tack för alla svar. Ska prova lufta igen då, kanske finns nån liten gnutta kvar som inte kommit ur än. Annars får jag väl prova byta huvudcylindern om det inte hjälper att lufta.
Återkommer med resultat. /M _________________ Mattias Larsson |
|
Ett kärvande bromsok i kombination med dålig bromsvätska
kan ge konstigheter i pedalen när det blir varmgång trots att det känns ok så länge det är kallt. MVH _________________ Thomas Johnsson BMW M3 E30 S14 2,5 Kolb Motorsport -91 MB 200E -89 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
15 besök senaste veckan (8697 totalt) |