Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Drift HD170 + tillbehör
1710 besök totalt
Pfister
Alingsås
Här sen Jun 2005
Inlägg: 374


Trådstartare
SÄLJES: Drift HD170 + tillbehör

Hej!

Jag och några racingkollegor skall beställa kameror ifrån www.actioncameras.co.uk
Vi kommer att beställa följande paket:

1x Drift HD170
1x 16Gb SD card
1x "Rollbar Mount"
1x Drift Innovation 3.5mm Female Mic-In Cable (vi får köpa mikrofoner här i sverige, detta är endast en adapter)
1 xDrift HD170 Rear Silicon Cover
Priset för detta "kitt" blir 2632:- ink VAT men exkl frakt vilket iof inte blir någon större kostnad.

Priset har vi blivit lovade när vi gör ett "gruppköp".
Intresserade kan PM:a.
Vi beställer helst innan helgen.

_________________
Alexander Pfister
Citera
Peter_1982
Ljungby
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1105



Har ni fått någon uppgift om leveranstid?

_________________
Peter Sternersson
Citera
Pfister
Alingsås
Här sen Jun 2005
Inlägg: 374


Trådstartare
Hej.

Nej det har jag faktiskt inte frågat. Jag har fått intrycket av att dom kan levereras ganska omgående.
Ska ta reda på detta.

_________________
Alexander Pfister
Citera
Pfister
Alingsås
Här sen Jun 2005
Inlägg: 374


Trådstartare
3-5 arbetsdagar så har vi grejorna hemma.

Alex

_________________
Alexander Pfister
Citera
mayer
Göteborg
Här sen Feb 2011
Inlägg: 66



Hur kommer det sig att ni inte väljer deras externa mic utan istället en adapter för att köpa egen mic? Är det för att koppla till eget radiosystem?

Jag hade nog kunnat vara på men det finns inga möjligheter att välja något annat än det ni bestämt som kit eller? Typ ett annat fäste och den färdiga externa mic som de har för 5£ mer?


_________________
Jonatan Mayer
Citera
Pfister
Alingsås
Här sen Jun 2005
Inlägg: 374


Trådstartare
Tjena!

Det beror på att den enligt dom "bara" är 1m lång.
Vi vill ju kunna sätta micen i motorrummet;)
Jodå de går att ändra lite i paketet efter eget önskemål, inga problem:)

Alex

_________________
Alexander Pfister
Citera
mayer
Göteborg
Här sen Feb 2011
Inlägg: 66



Ah, fan va sugen jag är. Hade varit på utan tvekan om det inte vore så snabba ryck. Passar inte så bra samtidigt som det skall köpas nya r-däck, lackas fälgar osv... Får nog beställa en om typ en månad snarare... thumbs down

_________________
Jonatan Mayer
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556



Ja är sugen på nån kamera men vet inte om just drift hd 170 e den bästa, hur kommer det sig att ni valt just den?
Såg på sidan att det dessutom kommit in ny ännu bättre "Drift hd 170 stealth"
http://www.actioncameras.co.uk/Drift_HD170_Stealth


Men angående ert kitt så försökte jag kolla ord pris o fick det till typ 3700kr ? eller kollar ja på fel grejor då?
denna " Drift Innovation 3.5mm Female Mic-In Cable" är den ett tillbehör som kostar pengar?
Vilken mick tänkte ni köpa i Sverige till kameran o vad kostar den?

Hur är det med denna "12v car charger" för 18£ kan man då koppla in den medans man filmer o slipper oroa sig för batteriet tar slut eller kan man bara köra på batteri? o detta är en separat laddare? för då skulle man kanske köpa med det största batteriet på en gång som räcker till 4timmar..

Varför väljer ni 16gb kort o inte 32gb? (ser samtidigt att minnes korten är nästan billigare i Sverige..)

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Pfister
Alingsås
Här sen Jun 2005
Inlägg: 374


Trådstartare
Jag tror att Drift HD,Gopro,Contour är rätt så likvärdiga i kvalite vad det gäller inspelning. Dock har jag på vissa youtube-klipp uppfattat Driften något vassare.
Det som främst talar för driften är stativgänga,roterbar lins,extern mic samt formatet (rätt smidig och enkel att t.ex fästa på hjälm.

Drift Stealth är kanske bättre men den är också dyrare och jag tror Hd'n uppfyller våra önskemål gott å väl.

Microfon går väl att köpa lite varstans , det är nog inget stort problem.

_________________
Alexander Pfister
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2370



Har kört ett och et halvt år nu med föregångaren, dvs inte HD varianten.
Lite av mina inputs om X170, kan ju vara till lite hjälp.

Stora plus är att kameran är lätthanterlig och lättplacerad, fjärrkontrollen är guld.

Ljudet är totalkass, alltså är extern mic ett absolut måste (finns ingen utgång på den gamla jag kört med).

Tänk på att med 170 graders vinkeln så blir det väldigt mycket "fisköga" på inspelningen, MAo bra skärpa på de närmaste obejkten tex inne i bilen, men objekt längre bort tappar mycket i skäpra och stl.

Manuell inställning av ljuskänslighet, jag glömde detta flera gånger och med totalt vita filmer som resultat.

Klarar vibrationer etc mycket bra, men inte så vass då det blir kraftiga ljusväxlingar. (ex solig men molning dag så blir det flimmer).

Exempel film, alla utom två i kanalen är filmade med x170. Burmonterad med actioncameras burfäste (den är bra och prisvärd)
http://www.youtube.com/user/UR73?feature=mhum#p/u/9/v6FdJaVg3Yc

Hade jag köpt samma kamera igen? Nej det hade jag inte.
HD varianten hade jag köpt om den fanns att få med 120-130 graders lins istället samt "auto" funktion på ljuskänsligheten. Bara mina två

//U

_________________
Citera
mayer
Göteborg
Här sen Feb 2011
Inlägg: 66



Re:

UR_TT skrev:
samt "auto" funktion på ljuskänsligheten. Bara mina två

//U

Det har den ju? Eller?

_________________
Jonatan Mayer
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9556



Kollade Gotland filmen o där höll den på o ändrade ljuset flera gånger? måste ju varit nått auto läge eller? var dock inge snyggt..

Men ingen film såg ju bra ut o ljudet var ju kass... (var okej men lågt i början av Gotland filmen??)

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2370



Re:

mayer skrev:
UR_TT skrev:
samt "auto" funktion på ljuskänsligheten. Bara mina två

//U

Det har den ju? Eller?


Rätt HD versionen har det, missade det sorry.


RallyQuattro skrev:
Kollade Gotland filmen o där höll den på o ändrade ljuset flera gånger? måste ju varit nått auto läge eller? var dock inge snyggt..

Men ingen film såg ju bra ut o ljudet var ju kass... (var okej men lågt i början av Gotland filmen??)


Inget autoläge på den gamla som jag körde med, det var molningt med sol så det är det som får det att ändra, tror jag iaf.

Sedan såg jag att HD'n filmade i 128grader när man körde 1080p. Fan inget kvar att skylla på längre

_________________
Citera
snaps
västerås
Här sen Apr 2007
Inlägg: 170



Tänkte bara tipsa om att man kan köpa contour 1080p kameran på dustinhome.se för 1800:- (frakt ingår) om man är CSN student.

Tänkte bara tipsa om det om det är så att själva film kvaliten inte är någon skillnad.

Dock behöver man löda egen utgång för extern mic på den vilket är lite minus.

_________________
Christofer Heurlin
Citera
SÄLJES
SÄLJES: Drift HD170 + tillbehör
1710 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande