Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1046 besök totalt |
SÄLJES: Westfield SEIW bygge
På grund av för lite tid säljer jag nu detta fina ej avslutade bygge. Det är en Westfield Super Seven med en 2l Zetec motor från Ford och en Ford typ 9 växellåda. Motorn köpte jag ny och växellådan beställde jag renoverad från England. Bakaxeln är en slip diff från Sierra som är renoverad med nya packningar och epoxylack. Annars är alla delar nya. Jag har instrument och en ny omex motorstyrning. Statusen är att Chassiet och drivlinan är klar. Alltså är den redo för SFRo 1 Karossen är röd och svart inredning finns. Det stora som behövs är passande hjul och stolar. Bilen är av modellen Super 7 och är en replika av Lotus Super seven nu mera Caterham. Westfield anses vara en av de bästa tillverkarna av seven bilar. Jag har handlat det allra mesta av Roadster bil i Stockholm. Jag hade tänkt mig ett pris på 140 000:- vilket är betydligt billigare än delarna har kostat mig. Ut över det så har mycket arbete lagts ned. Priset kan diskuteras med rätt köpare vid snabb affär. För bilder se: http://www.blocket.se/stockholm/West Vid intresse ring: 0709980817 eller mail: Hampus_b@telia.com _________________ Hampus Bergman |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1046 besök totalt |