| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: BMW 2002tii -72, objekt SÅLD
|
928 besök totalt |
|
SÄLJES: BMW 2002tii -72, objekt SÅLD
-SÅLD- 2002tii utrustad från fabrik med bla lamell-diff och Getrag Typ 235, 5-gang sportlåda med 1:an bakåt och 1,0 på femman. Dokumentation finns. Colorado/ Inka-orange originalfärg. Har varit aktiv i rallysvängen på sjuttiotalet. Jag har haft bilen stående inomhus i över 20 år. Påbörjade projektet efter en liten närkontakt med en däckshög på Knutstorp -91, men började sen åka bana med koja så den blev stående. Gick bra innan den ställdes av, rök lite blått (torra ventiltätningar?) och lederna på stagen till Kugelfischerpumpen var lite glappa. Nya leder och manual finns med. Stenhårt chassie, tror det är Bilstein men är osäker. Front och akter utbytt någon gång mot nyare. Runda baklyktor finns med. Ingen hopplös rost men det finns ett par hål att laga samt ett par taskiga lagningar. Framrutan är sprucken. Är turbobreddad men spoiler och två breddare är lite skadade. Bakvingen är OK. Motor och låda sitter i men är inte anslutna. Extra instrumentbräda utan spricka finns, inredning ganska komplett men åldersdigen. Batteri flyttat till skuffen via huvudbrytare. Bilen är rullbar. Extra motordelar finns med. Nu funderar jag på att sälja av nåt och köpa en körklar bil. Har svårt att sätta pris på godbiten, ge gärna bud över 25000:- på bilen så får den kanske gå för högstbjudande. Fler bilder finns, maila helst för kontakt. /Tobbe 0480-473634, 0708-528510 kvällar och helger tobias(at)nanker.se
_________________ Tobias Nanker |
|
Var inte du överens med dig själv om att du bara skulle sakna den om du gjorde misstaget att sälja?
Japp, jag finns här för dig, alltid redo att strö salt i såren
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: BMW 2002tii -72, objekt SÅLD
|
928 besök totalt |

