Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
3136 besök totalt |
Omstuvning av forumdelar! Redan gjorda och inte redan gjorda
Redan fixat: Johan Sjöström kom med den ypperliga idén att vi behövde ett forum för alla olika möjligheter till loggning (och video med overlay osv osv). Så det fixades på plats på volley. Kanonbra tror jag det blir. Kika på den uppdaterade "brand spanking new forumlistan"! ![]() ![]() --------------------------------------------- Sen har jag två funderingar utan någon bra lösning. Varför inte bolla ideér och förslag här ![]() "SÄLJES" I köp&säljdelarna så är det speciellt galen bra fart i just "SÄLJES"-forumet. Nästan en hel sida med nya trådar per dag ibland. De andra köp&säljdelarna har lagom fart men frågan är om just "SÄLJES" kan göras bättre. Jag har ingen bra idé. Det funkar kanske ganska bra som det är iof? Känns absolut inte akut men är ju ändå intressant om man kan finna ett bättre upplägg. "Skruva banåkabilarforumet" Ja, det forumet hålls med mening tillbaka med handbromsen halvt åtdragen. Av två mycket specifika anledningar: Den första anledningen är att jag inte vill att folk ska komma hit i drivor och ställa frågor om hur de fixar sina bilar som de aldrig har eller kommer eller ens överväger köra bana eller slalom med. Det har funnits och finns såna tendenser från tid till annan tyvärr, trots tydliga regler. Den andra anledningen är att även om det bara görs trådar om bilar som körs eller kommer köras på bana så är det inte så kul med större mängder med extremt märkesspecifika frågor som bara berör en speciell bilmodell och är helt irrelevant för alla andra. Min önskan (och reglerna säger) att generella icke bilmärkesspecifika frågor är okej att skapa trådar om (vilket funkar halvdant). Och att märkesspecifika frågor ställs i "bilmärkestrådarna" jag skapat (vilket funkar halvdant även det) Jag skulle nog helst stänga hela skruvabanåkabilsforumet och hänvisa till att alla skruvafrågor får man ta i sin egen banåkabilstråd, där är det fritt fram att fråga om precis vad som helst, typ ![]() _________________ ![]() |
||||||
Den första delen är klockren, finns inget forum i detta land som det passar bättre i!
Sen tror jag att många, inkl undertecknad, läser de flesta forum som en nyhetstidning, dvs via "Nya Inlägg"? och använder "Sök" till resten? Då kvittar det hur/om tex "Säljes" är strukturerat? Strukturen är mest synlig och intressant för admin? Filosofin runt bla "Skruva banåkabilarforumet" har jag noterat och funderat på. Att dela in i tex märken känns helt fel, antingen är man med eller så gömmer man sej nån annanstans. Har sett liknande i andra forum, där man tex har landsspecifika delar. Det blir ibland väldigt irriterat om nån utsocknes dyker upp... Inte kul att engagera sej i tex arduino.cc, med massor av rabiata italienare som vägrar engelska. ![]() Men att inte kunna prata fritt om tex stötdämparinställningar eller camberlösningar, i trådar med rätt rubrik, blir konstigt och svårt att söka? Frågan är väl då om rejsa ska vara ett åka-forum och behöver ett systerforum? Tror inte att det är bra, mek-delen är en viktig del av rejsa. Moderera bort det som inte är banåka istället, även om det är mer jobb. _________________ Samuel Hyving Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT |
||||||
Tycker att Säljes borde utökas med ytterligare en forum del. Som det är nu drunknar bilannonser i delar etc.
Följande är mitt förslag: 1. Säljes - Bilar (original bilar oavsett hur rejsiga de är original) 2. Säljes - Banåka/Racing bilar (Modifierade bilar anpassade för enbart banåka/racing) 3. Säljes - Övrigt (Delar, däck etc.) Så som reglerna är skrivna nu blir det lätt lite förvirrat ang vilka bilar som platsar i säljes banåkabilar. ![]() |
||||||
Re:
Kanske även dela upp "övrigt"? 3. Säljes Delar (Banåka/Racing endast) BARA saker som är direkt kopplade till banåka, r-däck, racing belägg, torrsumpar, racing overaller, momo rattar osv 4. Säljes Övrigt (originial delar/icke banrelaterade saker) Övrigt även om det "kan" användas på en banåka bil, till exempel original 18" m3 fälgar, m52b28 motor, fake motorsport jackor från thailand osv _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||||
Inte stänga... ![]() Får min del så tycker jag att "Skruva..." och "Racetech" är två riktigt intressanta forumdelar (mer intressant för 5-6 år sedan iofs när det diskuterades allt möjligt teoretiskt mellan ett gäng personer ![]() Hänvisar du alla till sina egna biltrådar med alla frågor så blir det många frågor som jag inte kommer att läsa, jag läser i dagsläget inte alla trådar i "biltrådsdelen" varje dag. Några trådar läser jag varje dag om det finns uppdateringar, kommer det en ny intressant bil så läser jag den om jag har massor av tid över och eventuellt någon helg kan jag gå igenom "biltrådar" mer noggrant (och hittar ofta intresanta saker). Vaf jag gärna skulle se mer aktivitet i är "Körteknik", det är något jag saknar lite. Jag tycker (kanske tack vare mycket modererande) att bil byggar/modifierandet håller en bra nivå men saknar mer diskussioner kring körteknik.
+1 ![]()
+1 ![]() Edit: Såg precis texten när man skapar nya trådar i "Skruva". ![]() Men den hindrade inte mig. ![]() ![]() _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
Re:
Det finns (faktiskt ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Det här har jag varit inne på faktiskt ![]() _________________ ![]() |
||||||
http://skruva.se/ ?
![]() skruva.nu är det tydligen nån som lagt beslag på (men är inte aktiv) Nä, jag ska inte vara stursk, 18 hjul till racebilen och inga av dem sitter på just nu... |
||||||
gänga.nu är ledig (.se-varianten är "upptagen"), om vi ska glida vidare på skruvade teman...
![]() ledig och ledig, det är ingen som svarar iaf. |
||||||
Re:
Gissningsvis en registrering på spekulation. |
||||||
Vore det inte bra om vi kunde sätta +rep på personer och säljare som verkligen är bra?
Dels får dom som hjälper andra lite kredit för det och dessutom behöver man inte alltid fundera på ett utdrag ur brottsregistret innan man gör en affär. Jag har precis slutfört en liten affär, med en för mej obekant person, som gick så smidigt att jag definitivt skulle vilja kunna rekommendera honom till andra. Men funktionen är tyvärr avstängd i forumet. _________________ Samuel Hyving Lekbil: Chrysler PT Cruiser GT |
||||||
Splittat ut säljes bilar till två:
![]() om ni hittar annonser som jag inte lyckats flytta rätt när jag gick igenom alla annonser så PM:a mig gärna länk till den felplacerade annonsen ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
Säljes där det är mest fart kanske kunde kanske delas upp i några huvudgrupper som t.ex: Säljes - Däck och fälg Säljes - Motor och växellåda Säljes - Broms och drivlina Säljes - Övrigt Eller dylikt. Tack för övrigt för att du tillhandahåller säljes kategorin. Jag har sålt och köpt en hel del banrelaterade prylar via rejsa ![]() _________________ Andreas Andersson |
||||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
3136 besök totalt |