| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Blästring med kolsyreis, nått man kan göra själv?
|
8 besök senaste veckan (1730 totalt) |
|
Alla gillar att skruva med rena prylar. Dock är det alltid man vill dra på med sand- eller glas-blästern då man vill undvika att få in dessa partiklar i förbränningskammare eller smörjningen. Hur funkar det med dessa kolsyreis blästermaskiner? Jag har sett att munstyckena ser ut som rena rymdpistolerna men finns det någon chans att man kan blästra med kolsyreis själv om man köper granulat/pellets själv? Problemet kanske ligger i storleken på granulat då de verkar ligga på 2 eller 3mm, det är ju ganska stort. Jag vet att Freezit i Kallhäll säljer 3mm pellets, blästerverksamheten har dom sålt loss men ligger som jag förstår i grannlokalen och det är väl där man får göra sådant om man inte kan göra det själv. Någon som prövat? eller vet en billig lösning på att kunna göra detta i verkstan? _________________ Anton Kindblad |
|
Isbläster..
Vi körde med isblästring på mitt förra jobb, där ver det väldigt omständigt att blästra.. Dra igång en kompressor för att tillverka isen ifrån en massa Co.., dra in det i blästerrummet i en låda, stoppa ner sugslangen i lådan ,sen blästra.. För hemmabruk har jag svårt se ekonomi i det, prova typ nötskal eller annat "mjukt" media? Mvh Herman _________________ Herman Gräntz |
![]() |
Skruva banåkabil
|
8 besök senaste veckan (1730 totalt) |