Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
1659 besök totalt |
Beräkna fjäderkonstant för köp av coilers. ?
Hej Till projektet skall det till en uppsättning coilovers. Vi vet hur vi vill placera dom och vi kan gissa ungefärlig vikt. Har någon något fint litet program eller ark som gör att man kan hamna hyffsat nära vid inköp? Gat/clubracerbil "INTE" ren banbil / H Lite mer fjädringsväg än Alfan ifall Igino läser detta, dock känns det ganska behaglig att åka i. www.roxgt.se _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
Vad vill ni veta? Fjäderkonstanter&dämparekurvor e bara fjäderkonstanter e bara dämparkurvor? _________________ Johan Sjölinder |
||||
Re:
Tjena Johan Antar att du snackat med Libell. Jag stör Igino lite då och då i dessa frågor, jag brinner lite mera för plastning och byggandet och Ronny som är delaktig i projektet är cadgubben så den djupa kunskapen den har jag inte. Skickat över en hel del info till Igino men han håller som bäst på att byta jobb, garage, och säkert en hel del mer. Vi ( jag och Ronny) tänkte bygga bil lite till och frågan som kommit upp är förstås om vi är rätt och om man kan få fram fjäderkonstanter så coilovers som köps kanske kan vara hyffsat nära i varje fall. om du har lust att kika så kan jag gärna maila dig så du ser vad jag språkar om. / Håkan hoxx@telia.com 070-7699255 _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||
![]() |
Racetech
![]() |
1659 besök totalt |