Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: S7R -14
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
29 besök senaste veckan (82707 totalt)
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
Har inte jobbat med andra sprut, men tittat lite hur t.ex maxxECU och Vems är uppbyggt.
T5Suite har lite onödigt många parametrar som spelar in och det är krångligt att ändra i alla tabeller manuellt för att kunna mappa upp till 8200rpm (om nu t5 klarar så höga varvtal)

_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
kghaas
Oslo, Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 48



Kult bygge!

Godt å se at det er andre som Mapper om dagen. Jeg har Microsquirt og uten overlading så er det litt enklere


_________________
Knut Aas

Lotus 7 S4. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82038
Porsche 944 TURBO
MG Midget FIA Historic racer https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82008
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3358



Jag gjorde en version för att kunna mappa upp till 7100 rpm - borde kunna fungera att titta i för att veta vilka mappar som behövs eller i alla fall att utgå ifrån... Tror iofs att informationen ligger kvar på ECU Project.

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
M.broberg
Halmstad
Här sen Maj 2010
Inlägg: 384



MagnusN skrev:
Har inte jobbat med andra sprut, men tittat lite hur t.ex maxxECU och Vems är uppbyggt.
T5Suite har lite onödigt många parametrar som spelar in och det är krångligt att ändra i alla tabeller manuellt för att kunna mappa upp till 8200rpm (om nu t5 klarar så höga varvtal)


OK

ja det är ju ett rätt avancerat sprut och ett reverse engineerat program som försöker kontrollera allt. går ju inte få lika bra som ett eftermarknadssprut i användbarheten.

Går ju dock att lejja ut dom där 14 000 som mellanskillnaden i att köpa ett MaxxEcu kostar i mappning så slipper du huvudbryet

_________________
Mattias Broberg
Citera
M.broberg
Halmstad
Här sen Maj 2010
Inlägg: 384



Sonett7 skrev:
Jag gjorde en version för att kunna mappa upp till 7100 rpm - borde kunna fungera att titta i för att veta vilka mappar som behövs eller i alla fall att utgå ifrån... Tror iofs att informationen ligger kvar på ECU Project.


dela gärna med dig av så färdig fil du har är ganska exakt vad jag ska försök varva med min B202. klart att det mesta måste byggas om av innehållet. men har inte hittat allt som måste skalas om.

_________________
Mattias Broberg
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
M.Broberg skrev:

OK

ja det är ju ett rätt avancerat sprut och ett reverse engineerat program som försöker kontrollera allt. går ju inte få lika bra som ett eftermarknadssprut i användbarheten.

Går ju dock att lejja ut dom där 14 000 som mellanskillnaden i att köpa ett MaxxEcu kostar i mappning så slipper du huvudbryet


Har redan bokat tid i bänk för mappning på firma. Men hade tänkt göra en så vettig mapp som möjligt själv för att spara lite tid samt kunna köra in motorn lite innan man lastar på ordentligt.

_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
M.broberg
Halmstad
Här sen Maj 2010
Inlägg: 384



MagnusN skrev:
M.Broberg skrev:

OK

ja det är ju ett rätt avancerat sprut och ett reverse engineerat program som försöker kontrollera allt. går ju inte få lika bra som ett eftermarknadssprut i användbarheten.

Går ju dock att lejja ut dom där 14 000 som mellanskillnaden i att köpa ett MaxxEcu kostar i mappning så slipper du huvudbryet


Har redan bokat tid i bänk för mappning på firma. Men hade tänkt göra en så vettig mapp som möjligt själv för att spara lite tid samt kunna köra in motorn lite innan man lastar på ordentligt.


thumbs up

smart.

_________________
Mattias Broberg
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
Monterade på hela karossen och tillverkade skärmfästen häromdagen....börjar se färdig ut.


_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
Har hunnit provköra bilen några mil på landsväg nu, och förutom att jag inte fått till bromsbalansen riktigt verkar det fungera bra mekaniskt.
Så på söndag lastas bilen upp på släp för åka till Borlänge för mappning i bänk.

Några bilder på bilen utanför garaget.





_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
Då var bullermätningen och SFRO 2:an godkända.
Bara att vänta 3 otåliga veckor på regbesiktningen.

_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3358



Grattis! thumbs up

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
-fege-
Göteborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 95



Ja, grattis!!!

_________________
Fredrik Pousard

Se7en MNR R1 2012 - SÅLD

SVKG 369
Locost Sweden 197

http://www.youtube.com/channel/UCGX4w6Luh1A4tRKNuOBDWcg/videos?view=0&flow=grid
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
Tack!
Ringde och kollade om det fanns någon tidigare tid ledig och fick komma om 12 dagar istället.

_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
limso
Vetlanda
Här sen Dec 2009
Inlägg: 45



Grattis, hoppas lika positivt på regbes.!!

STORT ha begär på den, precis så jag vill ha en seven thumbs up

_________________
Emil Stenvall

BMW M3 E46
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
limso skrev:
Grattis, hoppas lika positivt på regbes.!!

STORT ha begär på den, precis så jag vill ha en seven thumbs up


Tack, kul att höra!
Precis så jag vill ha den också.

_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
Börjar bli aktuellt att skaffa en hjälm, men har lite beslutsångest över vilken jag ska köpa.
Står mellan 5 olika modeller just nu....kanske någon här som har erfarenhet av någon av dem?

Priserna på hjälmarna är ungefär likvärdiga förutom Bell GP-2 som kostar mer än dubbelt så mycket som de andra.
Alla är förberedda för Hans och Snell SA-2010 godkända.

Pyrotect Pro Sport
http://pyrotectstore.com/product/pro-sport-full-face-duckbill-white/

Pyrotect Pro Airflow
http://pyrotectstore.com/product/pro-airflow-duckbill-w-attachable-win . . . .

Racequip Pro Model
http://www.racequip.com/autoracinghelmets.html
Verkar sakna ventilationshål på framsidan av hjälmen, men kanske går lika bra utan?

Zamp RZ-34H
http://www.zamp-racing.com/rz34h.html

Bell GP-2
http://www.bellracing.com/helmets/pro-series/gp-2
Verkar vara exakt samma modell som heter RS3 Pro i europa.

_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
Idag blev bilen äntligen regbesiktigad!!
Hoppas på bättre väder imorgon....regn var inte bekvämt att köra i.

Funderar på att kanske testa acc-egenskaperna på björkvik på söndag, så hoppas hjälmen dyker upp innan helgen.
Borde skotta på hyfsat bra.


_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1432



Grattis! Gott om effekt! thumbs up

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3358



Glöm inte kameran om du får till körning på bana! thumbs up

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Forsberg_84
Köping
Här sen Sep 2012
Inlägg: 686



Grymt bygge thumbs up

_________________
Robert Forsberg
Citera
MagnusN
Oxelösund
Här sen Maj 2005
Inlägg: 722


Trådstartare
Här var det inte uppdaterat på länge såg jag....

Hann med en träff med Locost-klubben på Kinnekulle i ösregn och några track-mondays på Mantorp utöver ett par hundra mil landsväg.

Självklart har inte allt lirat riktigt som det ska, vilket jag inte hade räknat med heller.

* Det fuktar/droppar olja om de billiga kopplingarna till torrsumpssmörjningen. Får skaffa bättre dyyyyyra slangar och kopplingar.
* Undre bärarmarna äter bussningar. Hann förbruka 3 uppsättningar
* Undre bärarmarna har blivit lite bananformade, så kralligare armar med ledlager ska byggas.
* Har lite problem med att kylvattnet i turbon inte cirkulerar och börjar punktkoka när vattenpumpen stannat.
* Kylvätskan vill koka om man köar eller står på tomgång för länge.
* Oljetempen sticker iväg över 120grader om man kör lite längre banpass med huven på. Ska prova att byta placering på oljekylaren och se om det hjälper.

Men VARFÖR har jag inte kört 7:a eller någon annan bakhjulsdriven bil tidigare för!?
Sjukt underhållande med bakhjulsdrift, och vilken känsla med öppen bil! (på gott och ont).
Och bilen är faktiskt förhållandevis lättkörd trots sin hysteriska effekt (för att vara en sjua).

Detta är faktiskt den första bakhjulsdrivna bilen jag ägt och kört.
Filmade lite med en GoPro-kopia en dag på Mantorp i somras. Tiden är tagen med iPhone och Harrys laptimer (1hz). Så snart förtroendet för bilen kommer så kryper nog tiderna ner under 1.30....och så håller jag igen lite på långa rakan också.





_________________
Magnus Nyholm
#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: S7R -14
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
29 besök senaste veckan (82707 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande