Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: S7R -14 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 27 besök senaste veckan (82705 totalt) |
Kanske dags för en liten uppdatering?
Är klar med golvet och övriga paneler som skulle popnitas. Blev omkring 800st vilket var lite smådrygt att borra. Tillverkade styrningar till kuddarna på växellådan för att få dem lite stummare. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
Man blir inte alls sugen på att börja bygga sjua Får nog försöka ta tag i min snart...
Ser skit bra ut. Vilken tjocklek har du på alun du sätter i sittbrunnen? _________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||
Jag använder 1,5mm saltvattenbeständig duralaluminum till golvet.
Skulle jag göra om det skulle jag använda 2mm. Är lite gränsfall att vara för tunt nu, men det funkar. :Edit Samma plåt till sittbrunnen, förutom ryggen som är 1,5mm naturanodiserad dural. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
Så börjar elen i bilen bli färdigt, och allt verkar dessutom fungera som det ska.
Stör mig dock lite på testfunktionen på styrningen till den elektriska vattenpumpen som vill dra igång fläkten 10 sekunder varje gång man slår till huvudbrytaren. Bara ett par kablar kvar, sen ska härvan snyggas till med lite tejp. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
Tyckte slaget i växelspaken var lite väl stort och handen kom lite väl nära brytarna på panelen.
Så gjorde en bonnmecks shortshift. Blev precis lagom. Även byggt klart och provmonterat downpipen. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
Tänkte att man kanske borde ha en lite tjockare olja då jag tänkte varva över 8000rpm.
Har pratat med en motorbyggare som sysslar med rallycross och han rekommenderade en bra 10w-60 olja. Skulle nog funka bra med en 10w-50 olja också. Ska jämföra lite priser på olika oljor. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
10w/50 Racing olja kan vi fixa, nästintill gratis Hör av dig om intresse finnes _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
Det där kommer inte att hålla. Det är mycket mer påfresting på en växelspak, än man tror. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
I kulan är det både gängat och svetsat, men i bussningsänden är det enbart svetsat med fogberedning.
Skruven jag offrade till förlängningen var en 12.9 M12. Orkar växla i enbart axeln ut från lådan utan spak, så tycker svetsen borde hålla. Men man är nog betydligt våldsammare när man växlar under riktiga förhållanden. Får förstärka upp det på något vis. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
Vi borrar ur kulan och gängar M16 x 1,5 och drar igenom ett rör 16x3. Då får man en justerbar spak. Dock måste kulan låsas när man är nöjd, med tex. bussningsmontering. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Idag blev det en provstart av motorn, och den hoppade igång på första försöket.
Torrsumpspumpen verkar fungera, men blev tomt väldigt fort i tanken trots att det är bra flöde ur returen. Får prova ut det lite mera när jag törs köra motorn längre än 5 sekunder. (inget vatten i systemet ännu) Har fixat en uppsättning däck till fälgarna också. _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: S7R -14 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 27 besök senaste veckan (82705 totalt) |