Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
3119 besök totalt |
SÄLJES: Volvo Amazon
Hejsan, ![]() Volvo Amazon 122S 1964 Fia documents according to appendix K, TC 14. Homologation number 1408. Street legal approved. B18 engine: Totally balanced crankshaft/flywheel/clutch and rods with forged Venolia pistons. New bearings etc. Elleman-Jakbosen camshaft D6. Full-race cylinder head, in compliance with homologation. Special (homologated) exhaust manifold type 4-2-1. Reinforced clutch. oil cooler. Limited slip differential type M27. Specially developed strong drive shafts with new bearings. Poluretan bushings in front and rear suspensions. New Koni shock absorbers and springs. Wheels: 5,5 inch steel rims with Dunlop racing tyres 5.00x15CR65. Vid intresse skicka ett mail till ksbjill@gmail.com med telefonnummer så kontaktar jag dig, PM går också bra. MVH _________________ Jesper Persson |
Hej!
Fin bil! Läste annonsen mest av nyfikenhet. Jag har redan två rallybyggda Amazoner och en PV, så det är nog inte läga att köpa några fler just nu... Såg dock en detalj som jag blev nyfiken på: Skulle gärna vilja veta var får man tag på förstärkta drivaxlar. Standard M27 och M30 drivaxlarna är ju i klenaste laget om det börjar bli lite motoreffekter och sidkrafter. MVH _________________ Mikael Söderholm |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
3119 besök totalt |