Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
2585 besök totalt |
2011-05-12 Eftersnack: MK 5100 Bankörning/Drifting Mantorp
Hade verkligen skitkul igår och allt flöt på utan problem! Nån bil me problem och minst en i leca-kulorna men inget allvarligt. Skönt oxå att eran egna decibelmätare gjorde susen så folk slapp svartflaggas i onödan! http://www.youtube.com/watch?v=dcV5dhEN3mA En liten sneakpeak på va som hände igår ![]() Själv satte ja nytt personbästa med 1,34,1..3 sekunder bättre än förra körningen hehe. Hoppas folk tog bilder som vi får se! Tack alla funktionärer och styrelsen i 5100! //Pontus _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
Som vanligt ett kanonarrangemang av 5100 crew, tack alla ni som gör detta möjligt
![]() ![]() Detta var säsongpremiären för mig och hade väl förhoppningar om lite bättre varvtider än förra året, men det gick så där ![]() Lyckades till sist brotta ner tiden till 1,36,3 vilket iaf var 1,3s bättre än förra året Pontus--> Snyggt o förbättra 3s ![]() _________________ Dennis Stransky Manta 2.0t <--SÅLD ![]() |
||||
Dennis: Lite av rattrostigheten föll väl av förra körningen och lyckades få lite bättre flyt. 4 "klick" lösare på framdämparna och 0,2kg mindre luft i däcken runtom gjorde sitt till för att få bilen att kännas bättre så jag vågade hålla i lite extra.
Nästa körning får vi se om det kanske kan gå ännu lite fortare. Målet är ju faktiskt ~1,30. Det tror jag mest finns i mej som förare då mina varvtider inte är särskilt konsekventa! Kan kanske ha med trafik att göra med. _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
Riktigt bra igår
![]() Jag behöver nog styva upp fronten lite nu när jag fått lite styrsel i bak på den. Men vart tog alla vägen, sista passet var vi nog 4 bilar på hela banan... inte för jag klagar ![]() _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös ![]() |
||||
Re:
Mina bakbromsar gav upp på avkylningsvarvet min sista stint hehe. Annars hade ja gett mej ut o jagat dej ![]() _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
Re:
Din bil va väldigt kissnödig överallt vad jag har sett från olika bilder ![]() ![]() _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
Re:
100kg stereoinstallation... eller hårda fjädrar fram.. valet är svårt ![]() _________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös ![]() |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
2585 besök totalt |