Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
R-däck, Michelin eller Pirelli
1078 besök totalt
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007

Trådstartare

Vilka ska jag välja?

Ska åka Bilsport SS och jaga förra årets tid, som jag satte på Pirelli.
Båda har samma bredd, 235/40 18" och är ganska lika slitna, dvs alla däcken är begagnade.

Än så länge har jag bara provat Pirelli, men funderar på att mönstra på Michelinen för att kapa någon tiondel eller så, vad tror ni, vilka är snabbast?

Trivs för övrigt jäkligt bra med Pirellina som jag tycker har skön känsla, men inte något jätteimponerande grepp.
Kan ju bero på att jag kör med 2.6-2.8 i varmtryck eltersom jag skrotade ett däck förra året.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66386

//Petter

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Bara en uppsättning fälgar? Annars är ju det uppenbara att ta med sig båda uppsättningarna och prova under dan

Jag kör på Michelin nu och är lite lite lite besviken på greppet, inte att det är dåligt alls utan helt enkelt för att jag hade lite för höga förväntingar på att de skulle vara bättre än det mesta andra. De är ju bland de absoluta allra bästa r-däcken men inte i en helt egen klass liksom. Men skulle jag välja mellan Corsa och MPSC så skulle jag ta MPSC. Men jag undrar om inte Direzza 3 är snäppet snabbare, vill gärna testa.

Lidköping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
ok, samma uppfattning som jag fått, att Michelinen ska vara snabbare. Och precis som du säger ganska "mycket" snabbare, kanske 4-5 tiondelar per minut i körtid men det kanske är att hoppas på för mycket...

Har tyvärr bara en uppsättning R-däcksfälgar och med ET60 springer man ju inte på en uppsättning extra bara sådär.

Men det får bli skifte till Michelin för att förhoppningsvis få den materiella hjälpen man kan att åka snabbare än förra försöket.

//Petter

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
Däck för banåka
1078 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande