| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÅLD! Alfa TURBO motor 280HK/315NM
|
2086 besök totalt |
|
Pga av brist på tid och andar prioriteringar har jag insett att jag ej har tid eller möljlighet att slutföra mitt projekt Basen är en 1.6TS från en 147 2002 Motorn är byggd av TrackDay Performance på Irland http://www.tdp.ie/ Fully polished and honed block Lightened and balanced crank Balanced rods Je Forged pistons (8.5:1) Lightened flywheel and uprated clutch CNC machined cylinder head. Custom made solid copper head gasket. Custom inlet plenum/manifold Custom Pace Products alloy 65mm core FMIC/all pipework and Pace 50mm core race radiator with slimline race fan Setrab 16 row oil cooler with Aeroquip braided oio lines and alloy fittings Custom 65mm cable throttlebody Custom stainless tubular manifold with external wastgate and down pipe Hybrid Greddy TD05/18G turbo Tial 38mm external wastegate with Turbosmart dump valve. RC Engineering 330cc injectors with custom machined twin port billet fuel rail Detta är alltså ett komplett kit och det finns kvitton på det mesta. Bilder på föregående installation i en 147:a kan skickas Pris 15000 SEK [/img] _________________ Peter Havlicek |
||
|
Passa på innan bil och motor stuvas undan i väntan på bättre tider
Motorbygget kostade nära 100 000 SEK och finns en hög med kvitton på arbete och delar. Sänker priset till 15 000 SEK för motorn om affär avslutas innan utgången av Juni månad sen blir jag tungen att stuva undan den. Har ett flong nytt eftermarknadssprut som jag kan slänga med för en billig peng Pris för bil utan motor är 5000 SEK /Peter _________________ Peter Havlicek |
||
|
Bilen står nu på annan ort men motorn finns kvar hos mig
Slänger med ett eftermarknads sprut från Gotech (se separat annons) i priset Pris är som innan 15000 SEK men kan diskuteras vid rätt intresse /Peter _________________ Peter Havlicek |
||
|
Re:
Jag köper den gärna. Ring mig på 070-695 94 91 eller maila: claes@hoffstenmotor.se _________________ Claes Hoffsten |
||
![]() |
SÄLJES
|
2086 besök totalt |