Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Mazda RX-7 N/A 1986 - Roadsport C potential
893 besök totalt
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003

Trådstartare

Hej

Jag vill sälja min fina RX-7'a från 1986.
Jag tänkte från början ha den till racing, men tycker att den är för fin att slaktas och viktoptimeras.
Jag har kört den som "glassebil" och njutit av motorljud och väghållning

Den är röd (Pure Red) har eltaklucka, elhissar, elbackspeglar och pop-up lysen, mao en riktig 80-talare.
Bilen är nybesiktigad och nyskattad.
9900 originalmil och alltid servad enligt plan med rätt oljor, tändstift och vätskor.
Fin originalinredning med turbomodellens tjocka ratt i skinn.
All mekanik och elektronik fungerar felfritt, t.o.m. elantennen.
Nyinköpt Sony stereo med delningsfilter och 6 st högtalare. Ingen superstereo utan en som fungerar väl och gör sällskap till och från jobbet eller på resor.
Motorn är oborrad och original (150hk) med ca 170 hk efter uppgradering av avgassystem (Racing Beat Road Race), K&N luftfilter, två MSD 6A tändningsförstärkare med Blaster 2 spolar.
Nyrenoverade bromsar med stålomspunna slangar, ATE Blue Racing bromsvätska och Hawk racebelägg. Bromsarna fungerar utmärkt på gata, men är klara för bankörning.
Bilen har ett fantastikt motorljud och låter som inget annat.
Bilen kan med extra utrustningen nedan, båge eller bur samt sportstol med fördel tävlas i Roadsport C, om man har den läggningen.

Negativt:
Röd och därmed lagom matt i lacken, förutom bakänden som nyligen fått en professionell omlackering pga lätt påkörning bakifrån. Av denna syns ingenting då allt är återställt.
Den har 7 små bubblor i takluckan och en liten lackspricka i fronten.
En rostlagning på vänster tröskel som är rostskyddad, men syns nu som en svart fläck vid nedersidan av tröskeln.
Bilen skulle behöva en omlackering för att bli perfekt, men ser fin ut efter bara en vaxning.

Jag har skrivit allt om bilen här: http://www.wankelregistret.se/forum/viewthread.php?thread_id=758&pid=5738#post_5738

Extra utrustning som finnes och kan ingå efter förhandlig:
Lätta originalfälgar till nyare modellen (FD) 16x8" med 225/50-16 Dunlop Lemans däck och lämpliga spacers (20mm). Perfekt storlek för racing eller som snygga sportfälgar.
Polyurethan-bussningar (Prothane) till hela bilen inklusive bussningar till medstryningen.
Megan Racing coilovers.
Apexi AFC Neo för den som ytterligare vill plocka ut mer effekt.

Pris: 35000 kr och uppåt beroende på utrustning.

Maila, PM'a eller ring: 0707-186482.

mvh
Goran

SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
893 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande