| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vart köpa viktpaket
|
789 besök totalt |
|
Vart köpa viktpaket
Vart kan man köpa viktpaket till tävlingsbilar? Jag måste vikta upp 40 - 60 kg så ett viktpaket skall innhandlas. Måste vara OK enligt SBF så att det inte blir några problem.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
|
Re: Vart köpa viktpaket
Jag köpte vanligt plattjärn tror det var 20*100 mm sen kapade jag till lämplig längd fäste med 2st M14 8.8 skruvar _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
|
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Båt vikter
Hej Kolla om du har någon i närheten som håller på med segelbåtar dem använder ju en hel del bly i kölen. Du kanske kan köpa några bitar. Det har ju lite högre densitet än vad stål har. (ca 30% tyngre) Vissa ankare brukar kunna vara i bly. http://sv.wikipedia.org/wiki/Densite Utdrag ur BMW Cup tekniskt reglemente 2010-2012: Vikterna får väga max 25 kg/st och får placeras på max två platser i bilen med en maximal vikt om 75 kg per plats, totalt 150 kg. Ballastvikter måste monteras mot karossens bottenplatta med minst två 8.8 klassade bultar med en diameter på minst 14 mm och med förstärkningsplattor i karossen med minimiarea av 40 cm². Vet ej vad andra serier kräver. Själv kör jag med bl a skivstångsvikter, det funkar det med. Lycka till.
MVH Peter _________________ Peter Henblad addio Elcentraler BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
Vart köpa viktpaket
|
789 besök totalt |