
05 Jul 2011 16:36
SÄLJES: Scirocco gtx 16v
Säljer sciroccon pga nybilsköp.
Går bra i motor och låda,inga läckage eller missljud.
Har gått strax under 21000 mil. Bes i april.
Den är lite ombyggd med 2 liters 16v motor
Supersprint extractorgrenrör och avgassystem.
Slitsade 280mm bromsar från golf g60,
Växellådan är en 02A som är lite tåligare än original lådan.
KW typ1 coilovers.
Fjäderbensstag fram och bak.
Skinnstolar och baksäte,16" aez fälgar med bra däck.
Brandsläckare och huvudströmbrytare,sportratt.
Saker jag har bytt i år.
Torkarmotor
tomgångsmotor
tändkablar,
vänster inre och yttre drivknut ink axel,höger yttre drivknut
tätningslisten till takluckan
batteriet
generator
startmotor
Det negativa är att takluckan inte funkar,nån pryl som har gått sönder. Har dock alla sakerna om man vill fixa den.
Enda rosten som finns är lite på bakluckans nedre kant.Inga stora saker.
Underbart rolig bil att köra med bra väghållning. Bra objekt för den som vill köra lite bana.
_________________
Jonas Östensen