Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf Mk2 1.8T 20V | 2504 besök totalt |
Audi A3 1.8t motor med motorkod AGU H-profilsstakar Balanserad/ lättad bottendel Glyco sputterlager ARP bult i ramlager Flödesoptimerade kanaler i toppen, polerade på avgassidan. Hårdare ventilfjädrar, dubbla på avgassidan. Titian fjäderbrickor ( halva vikten mot orginal ) Garrett GT2860-5 turbo Anpassat grenrör Walbro 255l/h soppa pump i tanken Bosch 044 pump och catchtank under bilen Dunlop 10mm bränsleledningar fram till motorutrymmet sedan stålomspunnet. Precision spridare 444cc@5bar 512cc ( 98okt ) Siemens/Deka spridare 880cc@2,8bar 830cc ( E-85) Turbocenter programvaror Skoda octavia RS låda Peloquin diff Corrado pedalställ Golf IV GTi spakställ Diselgeeek shortshift och plasthandske delete Förstärkt Sachs race engineering tryckplatta 228mm 4-puckad sinter med fjädrat centrum ( SRE ) 615Nm Lättat G60 svänghjul lättade remhjul i alu Frontmonterad intercooler 25-radig oljekylare ( Setrab ) Kylare från Golf IV TDi med dubbla fläktar 3" hela vägen 4" utblås Chassi: H&R cup kit med ställbar hårdhet Prothane urethanbussnings kit Fjäderbensstag övre och undre fram samt bak G60 krängningshämmare fram Förstärkta länkarmar 50mm spindelleds förlängare omvända styrleder med uniballs Bonrath förstärkta fjäderbenslagringar G60 bakaxel DLI- tekniks delrin bakaxel bussning DLI- tekinks bakaxels shims -1' Tvärstag mellan tröskel och avgastunnel Fälgar, däck och bromsar Team Dynamics Pro Race 2, 7x15" MH Racemaster 23x7,5-15 ( strippen ) Toyo Proxes R888 195/50-15 ( bana ) Brembo fyrkolvsok 285x32mm ventilerdae och slitsade skivor ( fram ) octavia/S3 ok 280x22mm ventilerade och slitsade skivor ( bak ) 25,4mm huvudbromscylinder ( Audi 200quattro ) Stålomspunna bromsslangar fram, bak och över bakaxeln. _________________ Boris Vujicic |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf Mk2 1.8T 20V | 2504 besök totalt |