Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 4780 besök totalt |
...Nissan alltså!
Eller är det bara en sjukt snabb bil. Det är verkligen imponerande vilken tid den gjorde på TG:s testbana i förra avsnittet. Snabbare än nästan allt annat! Testet börjar ca 4 minuter in i programmet . ![]() |
||||
|
||||
Helt overkligt, snacka om valuta för pengarna. Som sagt tänk 300kg lättare och kanske med ett Switzer 800 kit, känns som den skulle förnedra det mesta. |
||||
Går som fan dom där, synd bara dom är fantastiskt fula.
Undrar hur mycket alla hjälpmedel gör bilen? _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||
Det är ju rätt uppenbart att ingen annan kan fuska som Nissan kan
![]() Märkligt med all kompetens som finns hos både Porsche/Ferrari så kan man ju tycka att de borde kunna fuska minst lika framgångsrikt som Nissan fuskar, men icke...kompetensen verkar inte finnas där för riktigt framgångsrikt fusk ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Nej, inte lika framgångsrikt kanske men Ferrari fuskar ju också med specialpreppade media bilar, ett faktum det skrivits mycket om. |
||||
Ja VW oxå, alltså närmare bestämt=Porsche och då oxå givetvis Skoda/Audi/Golf GTI/Polo..hela koncernens flotta av bilar givetvis. Vi får inte glömma bort jänkarna, Corvette/Viper mfl, men även Renault/Toyota/Maybach/Rolls/Bently/Jaguar/Aston Martin/KTM/BMW osv. Men Nissan gör det trots allt bäst ändå..fuskar ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Men du har ett bra tidtagarur som inte supraklubben gillar!! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
Jag kör GT-R och e sjukt nöjd med bilen. Körde 7:33:3 BTG på turistkörningen 17/7-11 och 7:26:5 19/7-11.
Till er som tror att bilen har hjälpmedel som gör den snabb så ska ni veta att jag kör 7:48 med hjälp medlen på och de ovan nämnda tiderna med ESP OFF. ESPn käkar bromsarna och fuckar till körningen helt. Är imponerad av 2012ans tid på TG. Men inte överaskad. _________________ Chante Hovsepian NISSAN GT-R R35 & AutODelta 1300 Corvette Z06 C6 (såld) Porsche 996 C2 (såld) NSX -94 (såld) BMW M Coupe (såld) |
||||
Wow, grymma tider ![]() |
||||
Mkt bra tid speciellt eftersom det var under turistkörning, bra där. Helt klart en grymt snabb bil och förare. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Jag såg programmet om GTR-ens utveckling och
om jag minns rätt så var motor-vx-låda - hjuldimension plus bilens specifika vikt en viktig komponent i det framgångsrika receptet. Så jag tror inte att det är så enkelt att få snabbare BTG genom att banta 300kg. Då får man kanske ändra på flera faktorer innan det ger resultat. Nissan kunde ha byggt bilen lättare men valde att inte göra så! _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||
Jag tror faktiskt att Nissan bara tagit en annan riktning än vad andra sportbils fabrikörer har valt, d.v.s. en bil som är otroligt snabb under en kort tid, den höga vikten gör inte så mycket då utan kanske till och med gynnar bilen med att snabbt ta upp däcken i arbetstemp medan dom lättare bilarna behöver köra en längre sträcka utan "klisterfunktionen" på däcken. Har svårt att tro att, även om däcken är anpassade för bilen, att den har samma fart i 10-15 varv på en bana som ex. en Porsche. om Nissan eller någon annan tillverkare skulle ha ett tekniskt försprång så borde det slå igenom även inom motorsporten. Vet inte om GTR:en lyckats något på banorna (mot Ferrari och Porsche), men det har säkert ni koll på. |
||||
+1 på den ![]() Finns det någon film eller logg på något av varven? Skulle vara väldigt intressant att se hastigheterna på olika ställen ![]() ![]() |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 4780 besök totalt |