Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
MSCC
![]() |
1979 besök totalt |
116hk blir utan ABS 853kg vilket är svårt att nå (Dennis börjar närma sig 900 efter "några" års pillande) 140/131hk med ABS ger 1080/1011kg som minvikt och där landar du rätt enkelt. Utan ABS blir det 1029/963 och då blir det lite mer anorektiskt. Det fanns massor av bilar att beskåda på SSM, i alla former av modifieringsgrad. Själv ligger jag på ca 1060kg med massor av plåt kvar (har 1037kg som minvikt nu i B), men det kan ju råka bli lite mer volym eller varvtal nån gång... |
||
Anledning till min fråga är att jag försöker jämföra med andra Roadsport C bilar och där är mest Miata.
Min bil är på 107 Hk SAE enl. tillverkare och då är minimivikten 749 Kg enl. vagndekl. (om jag fyllt i rätt) Med eller utan förare? Har inte fattat där riktigt. Nu väger bilen 850 kg fulltankad. Bantning med 100 kg alltså? Med förare blir vikten i nuläget cirkus: 8,4 kg/Hk.(minst!) Risk att man är i vägen för alla andra är jag rädd. _________________ Kristian Jonsson |
||
Det finns många miator som väger för mycket, vi har kul på banan ändå. På SSM hade jag 50-60kg för mycket, och det fanns bilar som var snabbare och långsammare, och oftast hänger det mer på föraren än på bilen vart man placerar sig ![]() Vagndeklarationen är minivikt inklusive förare vid avslutat kval/race. Du kan alltid titta på varvtiderna på http://www.spvm.se/index.php?page=Se |
||
![]() |
MSCC
![]() |
1979 besök totalt |