| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW z3 TURBO coupe trackday gatlegal!
|
7 besök senaste veckan (11763 totalt) |
|
SÄLJES: Bmw z3 TURBO coupe trackday gatlegal!
Skitfrän bil säljes. Söker du en ruskigt snabb bil men saknar en miljon? Då är detta något för dig. Kör ifrån Audi r8 v10, Nissan gtr och Lambo på bana. Samtidigt väldigt snäll och lättkörd. Byggd utav fordonsmekaniker med lång racingerfarenhet och registrerad. 100% gatlegal med allt som bilen är försedd med. En ringendräpare. Bilen är ombyggd med nästan ny motor från bmw 530 e60. Turbokonverterad med de bästa bitarna från Precision. Brembo bromsar. Link sprut. Nuke bränslesystem. Gt3 stolar. Quaife diff mm. Inget snålbygge. Bilen körs på e85 så det är billigt att parkera i stan nya bbs kopior med nya däck.
Säljs till förmån för nya projekt. 265" kostar maskinen. Finans kan ordnas. Det är fett att köra ifrån bilar som kostar en mille till Ring Petter på 0704-539080
obs. Endast seriösa spekulanter. Inga detaljer säljs löst. Provkörning vid affärsavslut. Liten tråd om bygget: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Petter Berger |
|
Värstingkärra som du inte ser till salu varje år
Passa på nu och köp en 450 hk snabb banoptimerad maskin. Rasta det mesta för en vettig peng. Byggd enligt proffsstandard. Bilen är skottsäkert byggd. Många tusen problemfria mil
|
Bmwn
Du är välkommen att köpa den. Bilen är i perfekt skick och en sanslöst snabb trackdaybil den som byggt egna projekt vet vad det kostar. Här får man bilen färdig utan arbetskostnaden vilket rör sig om ca 150 timmar allt som allt.
|
Passa på
Passa på att köpa en färdig dräpare! Dock inget för den hjärtsvage många frågar efter spec på bilen. Kommer här: Motorspec: m54b30 2005:a 4000 mil med specialtoppackning, arpbult i topp, insugskamaxel på avgas, precision 6262 turbo, precision 46 mm waste, link atom sput, elektronisk laddtrycksstyrning, ppf 50 mm dump, nuke rail, siemens spridare 875cc, aeromotive regulator, stor IC, nuke vacumstation, bosch 044 in tank pump, an 8 bränsleledningar, rf downpipe 3", bredbandslambda med display kopplat till sprut, rs4 tändspolar, gjutet grenrör, racekat för bes, vevhus ventilation specbyggd, crommolly svänghjul, sachs perfomance tryckplatta, 6 puck sinterlamell med fjädrat centrum, spunna slangar till bromsaroch koppling, ferrari 360 ok fram, e46 m3 skivor, nya bärarmar, hjullager runt om, bakbromsar nytt, maxx coilovers fram, bilstein bak, quaife torsen differential, m3 vxl låda nyrenoverad ska palla 800 hk, oljetrycksmätare, laddtrycksmätare samt bredbandslamda i kup'en, förstäkta infästningar till diff, x-braise fram, gt3 stolar (kopior), mocca racingratt, delrinbussningar till motor, vxl samt diff, toe och camber justeringar i bakvagn.
Allt utfört att fordonsmekaniker. Mappad av ärtan på ppf. Kan lämna 650 hk om man tycker det behövs mer effekt, men det gör det inte
Mvh _________________ Petter Berger |
|
Anledningen till att jag undrade om bulten är att arp inte har tagit fram några som är i rätt längd för m54b30 än o jag hittade inga heller på Horsepowerfreaks så jag blev lite förvånad när jag såg annonsen
_________________ /// Jörgen Andersson 070-400 00 80 |
|
till salu igen
2011 hade jag bilen till salu men kunde inte förmå mig att sälja den trots seriösa spekulanter. Nu har bilen rullat på några träffar men förra året blev det bara Powerträffen på Ljungbyhed så nu säljer jag den.Jag har helt enkelt inte tid. Bilen är ruskigt underhållande och går mycket bra. Z3 coupe karossen är i min värld en av de absolut häftigaste och med 450 hk så kommer allting till sin rätt! Bilen levereras nybesiktigad. Obs bilen är reggad med allt som är byggt på den. Pris: Ge mig ett vettigt bud. Finans kan ordnas via My Money. petter@lockarpsgokart.se
|
Kontaktinfo
Om ni är intresserade av kärran så ring 0704-539080 eller maila på petter@lockarpsgokart.se då jag inte kollar mina pm här på rejsa så regelbundet som jag kanske borde.
|
Kan ta avstannat hot rod bygge eller gt40 som inbyte. Även gammal Porsche, Ferrari, usa klassiker, projekt eller färdig bil kan vara av intresse. Ring så tjötar vi om du har nåt kul. Mer glad för att bygga bil än att köra denna färdiga...
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BMW z3 TURBO coupe trackday gatlegal!
|
7 besök senaste veckan (11763 totalt) |