Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Subaru Impreza GT (WRX) -99
862 besök totalt
Simpan 88
Dalarna
Här sen Aug 2011
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
SÄLJES: Subaru Impreza GT (WRX) -99

Hej!

Säljer nu min bil pga bristande intresse och tidsbrist.

En välvårdad, välservad och välbevarad Impreza GT med många godbitar.
Bilen är för tillfället avställd men besiktad i januari.
Nedan följer en liten lista på vad som är gjort.

Motor och drivlina

Mappad hos JRM 3/1 -11
ITG Maxogen Luftfilter
3'' System med Racekat
Lättat svänghjul
Link styrsystem (Series 5 WRX)
Shortblock med smidda kolvar och stakar
Frontmonterad intercooler
Turbo - HPX 500 Flow prep
HKS SSQV Dumpventil
Exedy stage 1 koppling
Preppade toppar
Aluminiumkylare
oljekylare
Bättre Soppa Pump
Bättre motor och växelådskuddar
Större Spridare 850 cc
Modifierad och bättre Fuelrail
Nyrenoverad låda

Chassie och bromsar

Powerflex bussningar
D2 Coilovers
Momo fjäderbensstag Fram
Summit fjäderbensstag Bak
Fram: WP Pro Bromskit 336x30 skivor, 6 kolvs-ok med Pagid RS 4-2 Blå Race Belägg
Bak: DBA slitsade skivor med Carbotech Bobcat belägg

Övrigt

Vita 17 Rota Attack med fräscha däck
17 ASA Pirate med nya dubbdäck som bara gått en vinter
Seibon kolfiberhuv
Quadlights i kolfiberlook
Ljusbox med 4st IPF insatser på 170W var. (tot 680W)
omlackad till Åskgrå metallic
Nytt batteri

Kamrem bytt för mindre än 2000mil sedan på auktoriserad verkstad
Motorvärmare kan medfölja vid smidig affär.

Jag har kvitton för över 400 000kr som dokumentation på allt som är gjort, så ni som är insatta i bilar vet vilket sorts påkostat bygge det här är!
Bilen är mappad 400Hk men alla delar förutom växellådan klarar mer effekt, så byt till en värre låda så har du en riktigt fin gatbil!

!!!Dock så har växellådan rasat nyligen!!!
Säljer nu bilen då växellådan har rasat och har inte tid att byta den själv. Den går fint i motorn och går att starta men ej att köra. Har kollat runt lite och en ny växellåda går på runt 9000:-

Är det något ni undrar över så är det bara att höra av sig!

Mejladress: adikat@live.se

Pris idé: 99 000:- Eller Högstbjudande

// Simon

_________________
Simon Forsberg
Citera
SÄLJES
SÄLJES: Subaru Impreza GT (WRX) -99
862 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande