| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Input på rörramschassi frågor.
|
725 besök totalt |
|
Har läst rekomendationerna ang, burbygge I apendix K, där nämns 40mm och 45mm i huvudbågen Som minsta krav. Vill att bilen skall bli så vridstyv som möjligt med rätt triangulering, Vikten på rörchassit inte prio nr1 1. Mina funderingar går på 45-50mm i hela buren, då kompisen kan Fixa detta på jobbet (böja dom) Vilken dimension hade ni valt och varför? 2. Om jag läst rätt mellan raderna så är finess dom man skall köpa rör av Då dessa är billigast pga inte har några kontakter inom Rörbranchen. Har ni några andra förslag eller kan hjälpa mej kontakter o dyligt hade jag Varit evigt tacksam. 3. Det står att man inte bör ha rören vid tröskeln högre än hälften av dörren Vill ha både kryss och ett horisontalt rör, detta pga att tröskeln kommer vara Ca 25cm bred och ca 35 cm hög. Detta hade varit bra att kunna vika "tröskeln" över. Kan jag komma igenom med en sådan rördragning? 4. Huvud båge sitter redan på bilen är därför tvungen sätta den lite bakom, Men pga att den kommer hamna väldigt lågt placerad i bilen skulle jag behöva Såga upp med en hålsåg igenom befintliga bågen som är utav plåtprofiler. Detta för att få buren upp o ifrån huvudet bl.a. Kan jag svetsa fast gamla och nya bågen med varandra? Bilen i fråga är en Opel kadett E cab. _________________ peter johansson |
![]() |
Skruva banåkabil
|
725 besök totalt |