| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
motverka bumperster lösningar
|
953 besök totalt |
|
hej ! söker lite olika lösningar på detta med att motverka bumperstering på min s13 , finns en sjö med olika variationen med uniballs/ombyggdaspindlar/längre styrändar osv . ur driftsäkerhet/hållfasthets punkt är ju en OEM styrände det bästa kontra uniball . så hur har ni gjort på era bilar ? daniel //
_________________ Daniel Hultgren |
|
Höja hela kuggstången? En mm eller två kan göra underverk (beror ju massor på hur det ser ut naturligtvis).
|
|
Jag har ett kit som är i princip identiskt med detta: http://japspeed.co.uk/Nissan-200SX-S
Står inte just i den texten men brukar benämnas som "anti bump steer end rods" eller liknande. Kan inte säga att jag märkte nån skillnad men hade iof inte några problem med bumpsteer innan trots att styrstagen pekade en hel del uppåt, har ganska stum fjädring så kan ha med det att göra. Vet inte om det finns nått enkelt sätt att göra med orginal leder, vet att man kan svetsa om spindeln och flytta infäsningen däremot. _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
![]() |
Skruva banåkabil
|
953 besök totalt |