Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Uppdatera R-Däcklistan
1430 besök totalt
Henke_HJCC
Helsingborg
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Uppdatera R-Däcklistan

Skulle någon vänlig själ uppdatera R-Däcklistan?
Sen även om någon ond själ kan rekommendera "Under 1200kg" R-Däck?

Nu när säsongen är slut borde man kunna få ihop en schysst sammanställning...

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re: Uppdatera R-Däcklistan

AcidSheep skrev:
Skulle någon vänlig själ uppdatera R-Däcklistan?
Sen även om någon ond själ kan rekommendera "Under 1200kg" R-Däck?

Nu när säsongen är slut borde man kunna få ihop en schysst sammanställning...

Vad behöver uppdateras? R-däcksbranschen i Sverige rör sig sävligt....

Helsingborg
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Tänkte mer så som ex med Bridgestone Potenza RE55S ... Finns den eller? Vilken info finns det om den?
Toyo R888 är väldigt vanliga. Finns det inte mer info så som "bra instegs r-däck, kräver/kräver inte heatcykling m.m"

Så i enkla drag. Om ni kunde gå igenom R-Däcklistan och uppdatera med mer info. Plocka bort dom som aldrig kom till Sverige. Dom som ersattes för ett par år sen.

Så typ som ni skrivit på "Yokohama A048" hade varit trevlig att kunna läsa på övriga aktuella däck också.

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

AcidSheep skrev:
Tänkte mer så som ex med Bridgestone Potenza RE55S ... Finns den eller? Vilken info finns det om den?
Toyo R888 är väldigt vanliga. Finns det inte mer info så som "bra instegs r-däck, kräver/kräver inte heatcykling m.m"

Så i enkla drag. Om ni kunde gå igenom R-Däcklistan och uppdatera med mer info. Plocka bort dom som aldrig kom till Sverige. Dom som ersattes för ett par år sen.

Så typ som ni skrivit på "Yokohama A048" hade varit trevlig att kunna läsa på övriga aktuella däck också.

Eftersom jag försöker köra så många olika däck som möjligt så lägger jag till lite mer fyllig info när jag har kört en uppsättning eller två. Ett problem är dock att däck funkar väldigt olika på olika bilar, och vad värre är är att mindre dimensioner kan ha en annan tillverkningsfilosofi en större dimensioner eftersom det är stor skillnad på om bilen väger 1000 kg eller 1800 kg. Och jag har bara en bil jag testar med

A och o är alltså någorlunda väl strukturerad feedback från användare här i forumet, det är vad som behövs. Dvs det som är tänkt i de klistrade rekommendationstrådarna här i däcksforumet. Utan feedback så blir det bara den info jag själv väldigt sakta kan fylla på med.

Uppdatera R-Däcklistan
1430 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande