Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (2390 totalt) |
SÄLJES: Seven Westfield SEiW
Hej behöver plats i garaget, och intresset svalnat. ![]() ![]() Byggde den 2003-2004, läs mer här: http://www.kallerman.com/westfield Nytagen bild: ![]() Höjdpunkter i specifikationen: Westfield ram Westfield glasfiber kaross Westfield alu uprights fram och bak Krängningshämmare Wide-track bärarmar fram från GTS tuning i england C20XE med nyrenoverad topp och SBDev torrsumpssystem, original styrsystem (mycket påtligt) Typ 9 växellåda Catch-tankförsett bränslesystem Wilwood fyrkolvsok fram med bromsvåg (stum pedal och utmärkt bromsprestanda) Westfield båge med extra tvärstötta finns Mychron Gold Auto display med minne för ca 1,5h körning och accelerometer (mappar banor och mäter splittider osv.) Alla paneler borttagbara (de är skruvade, snarare än nitade) Full fem-delad tonneau med dörrar, skräddarsytt Westfield kortare styrarmar Har en del tillbehör som går att göra affär på, om man önskar: Jenvey spjäll MBE sprut Framruta, vindrutetorkare och dörrar (Westfield) Nitron dämpare Fjädrar fyra extra däck Yokohama a048 185/65/13 Bilen väger 580-590 kilo med vätskor. Jag har kört bilen sammanlagt ca 100h, dvs ca 300-400 mil sen den byggdes 2004 (det finns ingen tripmätare). Mycket stabil driftssäkerhet - litar på den till 100% nu efter att ha fixat alla initiala buggar som det alltid blir när man byggger nytt. Enda defekten som finns är glasfiberskada efter blivit påkörd, det är helt lagat och går knappt att se. Väghållningen helt utsorterad och balanserad för mig. Jag kör stabilt 1m33s på Gotland Ring senast (på ganska hårda gamla yokohama däck av M blandning). Går utmärkt att köra som gatbil, som sagt ruta och dörrar finns att montera på, eller ta rakt av till närmaste racingserie. Pris - nånstans mellan 120-150.000kr är väl rimligt beroende på vilka grejor man vill ha med men jag är öppen för diskussion. PMa helst _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (2390 totalt) |