Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Alfa Romeo GTV 2,0 TS -96 för bana? SÅLD
2193 besök totalt
HF
Helsingborg
Här sen Jul 2008

Trådstartare

Vill du börja köra på bana men är tveksam till att riskera familjebilen eller den välputsade finbilen? Då kanske det här kan vara ett alternativ.

Bilen är mestadels i originalskick men med några enkla uppgraderingar. I min ägo sedan 2004, första åren som finbil/vardagsbil och sedan använd på banträffar 2008 & 2009.

14.300 mil. HR-sänkfjädrar, Bilstein-dämpare bak, camberjusteringskit fram, plastbussningar bakvagn, skräddarsytt rostfritt fullflödesavgas, borrade/slitsade Brembo bromsskivor, Ferodo DS 2500 belägg, stålomspunna bromsslangar. I övrigt är bilen original med beige skinnklädsel, 17" Lussofälgar.

Bilen är avställd och obesiktigad då den stått oanvänd i garaget de 2 senaste åren, dock motionskörd med jämna mellanrum på småvägarna runt garaget.

Behov av åtgärd: Däcken är gatdäck och 2 av dem klarar inte en besiktning. Vidare är det dags för oljebyte då den stått i 2 år.

Pris: 24.000:-, inga byten.

Henrik Fleur
henrik_fleur @ hotmail.com
070-274 21 81 (efter kl 17)

Citera
Ronna
Portugal
Här sen Jul 2006

Du har PM.

Portugal, Ourique
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003

Vafan! Ska du sälja? Nåt annat att köra bana med då?

Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
HF
Helsingborg
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Prioriteringarna är lite andra numera med kommande jobb-byte och blivit sambo bland annat... Och de 2 senaste somrarna har GTVn bara stått i garaget. Så banåkandet får ligga på is ett tag ser det ut som. Men jag har varit noga med att betala in till racinglicensen, man vet ju aldrig :-)

Citera
Suddarn
Göteborg
Här sen Okt 2003

Re:

HF skrev:
Prioriteringarna är lite andra numera med kommande jobb-byte och blivit sambo bland annat... Och de 2 senaste somrarna har GTVn bara stått i garaget. Så banåkandet får ligga på is ett tag ser det ut som. Men jag har varit noga med att betala in till racinglicensen, man vet ju aldrig :-)

Du behöver inte betala banlicensen om du inte har användning av den. Du kan hänga på gärdsgårn typ, fem år eller så..

A-H Sprite
Honda Integra DC2
Citera
HF
Helsingborg
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Re:

Suddarn skrev:
Du behöver inte betala banlicensen om du inte har användning av den. Du kan hänga på gärdsgårn typ, fem år eller så..

Ja man kan ju ha den vilande. Mest en mental sak för min egen del, känns tryggt att ha licensen i plånboken om jag helt plötsligt skulle få möjlighet att oplanerat åka några pass på Knutan

Citera
HF
Helsingborg
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Bilen reserverad/såld.

Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
2193 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande