Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2193 besök totalt |
SÄLJES: Alfa Romeo GTV 2,0 TS -96 för bana? SÅLD
Vill du börja köra på bana men är tveksam till att riskera familjebilen eller den välputsade finbilen? Då kanske det här kan vara ett alternativ. Bilen är mestadels i originalskick men med några enkla uppgraderingar. I min ägo sedan 2004, första åren som finbil/vardagsbil och sedan använd på banträffar 2008 & 2009. 14.300 mil. HR-sänkfjädrar, Bilstein-dämpare bak, camberjusteringskit fram, plastbussningar bakvagn, skräddarsytt rostfritt fullflödesavgas, borrade/slitsade Brembo bromsskivor, Ferodo DS 2500 belägg, stålomspunna bromsslangar. I övrigt är bilen original med beige skinnklädsel, 17" Lussofälgar. Bilen är avställd och obesiktigad då den stått oanvänd i garaget de 2 senaste åren, dock motionskörd med jämna mellanrum på småvägarna runt garaget. Behov av åtgärd: Däcken är gatdäck och 2 av dem klarar inte en besiktning. Vidare är det dags för oljebyte då den stått i 2 år. Pris: 24.000:-, inga byten. Henrik Fleur henrik_fleur @ hotmail.com 070-274 21 81 (efter kl 17) ![]() _________________ Henrik Fleur Alfa Romeo GTV6 3,0 -87 Honda Civic Type R CW -10 |
||
Prioriteringarna är lite andra numera med kommande jobb-byte och blivit sambo bland annat... Och de 2 senaste somrarna har GTVn bara stått i garaget. Så banåkandet får ligga på is ett tag ser det ut som. Men jag har varit noga med att betala in till racinglicensen, man vet ju aldrig :-)
_________________ Henrik Fleur Alfa Romeo GTV6 3,0 -87 Honda Civic Type R CW -10 |
||
Re:
Du behöver inte betala banlicensen om du inte har användning av den. Du kan hänga på gärdsgårn typ, fem år eller så.. _________________ Peter Alfredsson Alfasud Ti Porsche 911E A-H Sprite Honda Integra DC2 |
||
Re:
Ja man kan ju ha den vilande. Mest en mental sak för min egen del, känns tryggt att ha licensen i plånboken om jag helt plötsligt skulle få möjlighet att oplanerat åka några pass på Knutan ![]() _________________ Henrik Fleur Alfa Romeo GTV6 3,0 -87 Honda Civic Type R CW -10 |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2193 besök totalt |