Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5050 besök totalt |
SÄLJES: BMW Z3 Coupe -99
![]() Det började som en våt dröm en mörk januarikväll, en resa för att se på 24h på ringen under midsommarhelgen. Nästan allt var planerat, förutom färdmedlet. Eftersom jag ägt en del minibussar av oförklarliga skäl så satte jag upp krav vad för bil jag skulle ha. En stor motor fram, drivning bak och med manuell låda. Att det skulle vara en tvåsitsig bil var ett måste, för att hävda mig mot de 9sitsiga bilar jag ägde tidigare. Allt detta till en rimlig summa pengar. Jag kom fram till två olika bilar som stämde in på mina krav, Porsche 944 S2 och BMW Z3 Coupé. Valet var enkelt då BMWn var 10 år nyare och reservdelarna är billigare, om det nu skulle behövas. Så den 24 februari blev jag stolt ägare till min Boston Green Z3 Coupé. Målet med bilen var som sagt att transportera mig och min vän till Nurburgring och fungera som tillförlitlig sommarbruksbil, inklusive många långturer, främst till och från STCC's deltävlingar då jag jobbar i ett team där. Nu har bilen fyllt sitt syfte och kommer ställas av för vintern, om det inte finns någon som är intresserad av att köpa den. Så, för att komma till ämnet, bilen är till salu! årsmodell -99 och intagen till sverige året efter. Km:137xxx Utrustad med elspeglar, elhissar, elstolar, taklucka i glas, AC, BMW Business CDstereo, M-ratt och växelknopp, sportstolar i läder och antisladd. utöver det så är bilen sänkt med H&R fjädrar, EBC yellowstuff fram och KN insatsfilter. Taket är folierat i material som liknar kolfiber av proffisionell firma. Inspection II gjordes i våras, servicelampan indikerar 2 gröna pluppar i nuläget, hur långt det är kvar till oilservice vet jag inte, men jag har kört ca 1500mil sedan dess och då har 3 gröna pluppar släckts. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det följer med en sprillans ny vattenpump och termostat, då jag av bilhypokondri beställt det eftersom mina vänner som ägt BMW alla fått vattenpumpshaveri. En pärm med dokumentation sedan bilen var ny medföljer självklart. Bilen brukas inte vardagligt längre eftersom saltet redan har hittat ut på de skånska vägarna, och kommer ställas av den siste oktober. Prisidé 97 000kr. Frågor? _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||
Där ser man, jalltid något jag glömmer. Jag dubbelkollade ändå inlägget tre ggr.
det är den 2,8 under locket. _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||
Re:
* Läste du igenom annonsen sex ggr då ? ... Väldigt fin bil!, blir nog inte svår såld! ![]() _________________ Jonas Rithell |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5050 besök totalt |