Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 6569 besök totalt |
Volvo C30 8:16 Ringen
Polarens Volvo c30 t5 tyckte jag var värd att lägga här. Här finns lite info. http://www.garaget.org/?car=262330 _________________ Göran Svensson |
||||||||
Re: Volvo C30 8:16 Ringen
Vem kör och vilken konf hade bilen? _________________ ![]() |
||||||||
Re: Volvo C30 8:16 Ringen
Ägaren kör,sen använde han nog starkaste 98mappen tror jag. _________________ Göran Svensson |
||||||||
Jag körde på 98 okt mappen ca 380 hp.
Gubbvolvon funkade över förväntan trots org bromsar som funkar ca 2 min in, sedan fick motorbromsen jobba ![]() Till våren blir ny resa med riktiga bromsar, diff, r-däck samt uppgraderat chassi ( HR ställbart gatchassi nu ). Mvh Patrik _________________ Patrik Carvall BTG 8.08.7 |
||||||||
Re:
Ser framemot vad bilen kan prestera när även annat än spisen är iordning. Låter som det kan bli en riktigt intressant tid. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Re:
Absolut! ![]() Tackar ![]() _________________ Patrik Carvall BTG 8.08.7 |
||||||||
Hej Patrik,
kan man få en liten kommentar om Yokohama neova AD08 nu när du borde kört slut på en omgång? ![]() Fint varv, men jösses vad bromsarna inte verkar hänga med ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||
Re:
Dom har gått mkt tester hemma å ca 15 varv på ringen och ser knappt använda ut.. riktigt bra däck ![]() Bromsarna funkar halvbra ca 2 min sedan får motorbromsen jobba som aldrig förr ( lyssna bergwerk ![]() Fick ur bilen 101 kg idag ![]() _________________ Patrik Carvall BTG 8.08.7 |
||||||||
Re:
![]() Med den motorspecen borde ju iaf bilen klara av att matcha en Baguette med 150 hästar mindre ![]() |
||||||||
Re:
GPS-hast är helt knas ![]() Ja körde med Tomtom hållare men nått blev galet.. Hejhopp.. _________________ Patrik Carvall BTG 8.08.7 |
||||||||
Re:
Äta eller ätas, det är frågan. För att äta Baguetten måste man först fånga den. Har du käkat upp din Baguette? _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||||||
Re:
Baguetten var kanon men Volvon ligger närmare hjärtat. Sedan så vart intresset stort för C30 RS! Speciellt i England.. _________________ Patrik Carvall BTG 8.08.7 |
||||||||
Re:
Det ligger inte i Volvos marknads strategi att bygga svängglada poppiga GTI bilar. T5'an är ju inte direkt slö rakt fram(230hk) men med orginal chassi är den inte speciellt glad i att pressar i kurvorna. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 6569 besök totalt |