| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Skurna slicks!
|
2466 besök totalt |
|
Nja, nu var väl utseendet inte så supperviktigt. Det är mest för att inte skapa onödigt intresse hos lagens långa arm
Finns det andra maskiner än handhållna som skär mönster? _________________ //Mattias Gripenland |
||
|
Lånar denna tråd lite för det var ganska samma ämne jag är inne på. Har hittat ett par slicks fast dom är inte skurna. Är det bättre om dom är skurna, isf varför? och vad kostar de ungefär att fixa dom skurna?
_________________ Johan Vikström |
||
Det är bättre om dom är skurna OM det är vatten på vägen, eftersom då har vattnet någonstans att ta vägen istället för att vattenplana..... Däremot om det är torrt så är ju slicks bättre och då utan skärning. |
||
|
Läste varje tråd jag hittade om slicks nu, tog ju sin lilla tid
Precis som du säger så blir det bättre vid våt bana men dom slits väl mer oxo. Nä, jag tror jag kör med mina toyo proxies om det regnar, dom fungerade bra förra året iaf
Tack för svaret fredde! _________________ Johan Vikström |
||
Fast åka riktiga Regndäck (dvs gjorda för regn med rätt gummiblandning osv) är så oootroligt mycket bättre än att åka på R-däck...... eller rättare sagt det är större skillnad på att åka Regndäck - R-däck än vad det är att åka på R-däck och vanliga dåliga gatdäck när det är torrt..... |
||
|
Fresta mig inte o handla en uppsättning regndäck nu oxo, jag är nog fattig
Hade tänkt handla Toyo R1R:or först men det går inte att få tag i några innan 1:a maj då vi ska köra mantorp me klubben. Så jag har börjat glutta på beggade rally slicks. Får hoppas de löser sig innan mantorp Vill inte köra på proxiesarna helst, fast regnar det så brukar dom funka rätt bra faktist.
_________________ Johan Vikström |
||
![]() |
Däck för banåka
Skurna slicks!
|
2466 besök totalt |