| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Tider på Kinnekulle?
|
7968 besök totalt |
|
Tider på Kinnekulle?
Jag sitter och klurar lite på vilka mål jag ska för säsongen mm....
Vilka tider kör ni på Kullen? (ni som kör på evenemang där man inte får ha tidtagning, kan kanske uppskatta sin tid...... )
Skriv gärna vilka däck ni åkt på också. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
Jag blev tydligen klockad på kullen i somras.
Corsa 2.0 16V matchvikt 920kg + en klumpeduns till passagerare (90kg) sittande bredvid mig. 1.05.26 /Peter W _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
|
|
||||||
|
2.40 med Lupon
Nä jag har ingen aning faktiskt men det hade varit kul att veta, eller kanske inte
Jag klockade däremot kompisen nu i sommras, ~1.04 vill jag minnas att tiderna låg runt. Helt orginal Golf gti mk1 maskinellt med H&R cupkit, rensad inredning, och Avon eller Michelin slicks (minns inte vad det satt på vid tillfället). _________________ Peter Karlsson |
||||||
|
Tider på Kinnekulle?
Min förra E30 323i,klockade nån vänlig själ till 1.09nånting.. ..cirkus 170hk/1210kg,Bridgestone S03:or...
Nån "gatbil" som gått under minuten än? Kanske nu i sommar? M3E30 ?
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||||
|
1.06.02 med felhjulsdrift, McPhersonframvagn, trasig motor (gick i limp-home läge), 90 kg passagerare och klantig chafför (Jag).
Ett annat udda rekord är 1.10 med metallskärva i höger framhjul (0,0 bar enligt mätaren) I sommar skall det gå på 1.03 med lite bättre förutsättningar
_________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
|
Re: Tider på Kinnekulle?
om jag bara får tillfälle att testa porschen där så. 57-58sek är inga problem.
|
||||||
|
En bil i pcs racing kl 1 körde 57,9sek runt kullen, på träning förra året, den är besiktigad av sbp
Lotus Samuel: Kom gärna o tävla i pcsr, med såna tider kör du ifrån alla andra
_________________ Andreas Zolnir |
||||||
|
Jo jag vet vad dom kör för tider i pcsr, anderstorp är den enda banan jag kan jämföra mina tider med då jag inte kört på tid på andra banor. Tittar man på snabbaste kvaltid i pcsr på anderstorp så åker jag ju fortare än så. Det va därför jag gissade 57-58 sek på kinnekulle. Men det är möjligt att det va lite väl bra gissat.
|
||||||
|
Stefan Stålknapp körde ju med en GT3:a ett år (2002 tror jag) och det visade sig att dessa bilar var för tunga för att riktigt hänga med i klass 1. Skulle vara kul att se vad en C2:a kan göra
Tiderna på Anderstorp är väl några år gamla men i år ska pcsr köra där igen! Betvivlar inte att Lotus_Samuel skulle kunna stå sig väldigt bra i klass 1! Ha det!
/Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
|
Drömmen är ju att bygga nån enkel räserporsche och va med i pcsr nån gång. Men det saknas lite tid för det just nu
Men jag tror jag ska gå med i år och köra på tränigarna.
|
||||||
|
Var inte meningen att ställa dej mot väggen
Utan snarare en uppmuntring
Med såna tider skulle det vara kul om du körde pcsr, för att försvara 996ans färger om inte annat, såg att en gt3 clubsport körde 58,9 på tävling 2002, edit:Herr Stålknapp faktiskt! _________________ Andreas Zolnir |
||||||
Han var inte undernärd iaf Men han var väldigt snabb i sin 993 RS!! Han vann ju ett antal år om jag inte minns fel
/Björn
_________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Tider på Kinnekulle?
|
7968 besök totalt |