Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 7963 besök totalt |
Tider på Kinnekulle?
Jag sitter och klurar lite på vilka mål jag ska för säsongen mm.... ![]() Vilka tider kör ni på Kullen? (ni som kör på evenemang där man inte får ha tidtagning, kan kanske uppskatta sin tid...... ![]() Skriv gärna vilka däck ni åkt på också. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Jag blev tydligen klockad på kullen i somras.
Corsa 2.0 16V matchvikt 920kg + en klumpeduns till passagerare (90kg) sittande bredvid mig. 1.05.26 /Peter W _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
|
||||||
2.40 med Lupon
![]() ![]() Jag klockade däremot kompisen nu i sommras, ~1.04 vill jag minnas att tiderna låg runt. Helt orginal Golf gti mk1 maskinellt med H&R cupkit, rensad inredning, och Avon eller Michelin slicks (minns inte vad det satt på vid tillfället). _________________ Peter Karlsson |
||||||
Tider på Kinnekulle?
Min förra E30 323i,klockade nån vänlig själ till 1.09nånting.. ![]() Nån "gatbil" som gått under minuten än? Kanske nu i sommar? M3E30 ? ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||||
1.06.02 med felhjulsdrift, McPhersonframvagn, trasig motor (gick i limp-home läge), 90 kg passagerare och klantig chafför (Jag).
Ett annat udda rekord är 1.10 med metallskärva i höger framhjul (0,0 bar enligt mätaren) I sommar skall det gå på 1.03 med lite bättre förutsättningar ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
Re: Tider på Kinnekulle?
om jag bara får tillfälle att testa porschen där så. ![]() |
||||||
En bil i pcs racing kl 1 körde 57,9sek runt kullen, på träning förra året, den är besiktigad av sbp ![]() Lotus Samuel: Kom gärna o tävla i pcsr, med såna tider kör du ifrån alla andra ![]() _________________ Andreas Zolnir |
||||||
Jo jag vet vad dom kör för tider i pcsr, anderstorp är den enda banan jag kan jämföra mina tider med då jag inte kört på tid på andra banor. Tittar man på snabbaste kvaltid i pcsr på anderstorp så åker jag ju fortare än så. Det va därför jag gissade 57-58 sek på kinnekulle. Men det är möjligt att det va lite väl bra gissat. ![]() |
||||||
Stefan Stålknapp körde ju med en GT3:a ett år (2002 tror jag) och det visade sig att dessa bilar var för tunga för att riktigt hänga med i klass 1. Skulle vara kul att se vad en C2:a kan göra ![]() Tiderna på Anderstorp är väl några år gamla men i år ska pcsr köra där igen! Betvivlar inte att Lotus_Samuel skulle kunna stå sig väldigt bra i klass 1! Ha det! ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Drömmen är ju att bygga nån enkel räserporsche och va med i pcsr nån gång. Men det saknas lite tid för det just nu
![]() ![]() |
||||||
Var inte meningen att ställa dej mot väggen
![]() Utan snarare en uppmuntring ![]() Med såna tider skulle det vara kul om du körde pcsr, för att försvara 996ans färger om inte annat, såg att en gt3 clubsport körde 58,9 på tävling 2002, edit:Herr Stålknapp faktiskt! _________________ Andreas Zolnir |
||||||
Han var inte undernärd iaf ![]() ![]() /Björn ![]() _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 7963 besök totalt |