Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2767 besök totalt |
Databasserverstrul 5 & 6 jan
Igår och idag så slutade SQL servern svara på tilltal från webservern. Vi ha långa loggar vi kikar på och kliar oss i huvet. Bamsefar är till STOR hjälp, TACK!!!! _________________ ![]() |
||||
Kolla energisparinställningar för nätverkskorten, de kan ställa till en hel del trassel, vissa m$updates ändrar inställningar >
![]() om du nu kör på två burkar alltså ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Re:
Alla servrar är ju virtuella så det vore lattjo om de mekat med det i uppdateringarna, men man ska fan aldrig säga aldrig när Murphy kommer på besök. Tack för tipset ![]() _________________ ![]() |
||||
Har nu backat tillbaka hela databseservern till innan den kraschade i går natt (nää, inte forumdatat i databasen, inte ett enda inlägg förlorat, luuuuugnt
![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Tredje kraschen på tre dar... Trots restore. Skit också. Då är det ju bra att den länge efterlängtade flytten till nya databasen i princip är klar. Får se om vi kan lägga om driften dit inom några dar istället för att grotta ner oss i vad tusan det är som händer på den nuvarande. Felmeddelandena Bamsefar kikat närmare på är typ "oj vilket mystiskt fel! Var vänlig spara ditten och datten och kontakta Microsoft!!"
_________________ ![]() |
||||
Detta är inget kul fel kan jag avslöja, det är inne i SQL Server Engine Core som det käpprätt åt fanders på en helt normal "Select top 64 * from tabel" typ. Int' mycke och gå på....
_________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
Re:
![]() |
||||
Re:
Jag citerar Fawlty Towers "Don't mention the war" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
![]() Jag har gjort liknande saker i databaser där det ligger företagsvärden, backuper och alternativa datalagringar hjälper (som att knata ner i arkivet och knattra in från papper...). Men att korrläsa 1 mille+ inlägg låter sig ju inte göras, även om du säkert kan skapa regexp för att hitta suspects att hoppa emellan. Det saknas ju lixom regler för hur man får/ska skriva. ![]() ![]() ![]() |
||||
[A-Z]o[A-Z] bör jag konvertera tebax till O. Har jag tänkt. Men fortfarande en del o kvar även då
![]() ![]() ![]() Jaja, det fylls på med nya inlägg med sån fart så det glöms kanske bort en vacker dag ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2767 besök totalt |