Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
bur te gata?
1582 besök totalt
Tottii

Här sen Jul 2007

Trådstartare
bur te gata?

vet jag kommit helt fel ang bur, men ni verkar ha mer koll på burar än andra forum...

hur reggar jag min bur? bilen kommer sfro besiktas, men det verkar inte vilja gå enligt det jag läst? då undrar jag varför??
hur många åker inte fullbur på gata??

Skellefteå
Här sen Dec 2002

Ska du köra bilen på bana som svänger är du inte på fel plats :-)

Jag vet inte vad du har för källor på att det inte skulle gå att SFRO-besikta med bur men kraven är rätt höga och trenden är att framförallt Transportstyrelsen och kanske Bilprovningen går mot ännu hårdare krav.

Kraven då gäller att buren inte ska inkräkta på kupéutrymmet och hindra i/ursteg, det betyder att man inte bara kan svetsa in en bunt rör som på enklaste sätt ser ut som en WRC-bur. Rören måste gå tajt mot karossen och man kanske inte kan ha alla stag (Toyotastag, hjälmkrossarstag, högt dörrkryss), och så gäller det att planera sittposition och bältesdragning så det fungerar.

Det är omöjligt att ange fasta mått för vad som fungerar och inte, det måste bedömas på plats och det blir en dialog mellan dig som byggare och SFRO, i första hand.

/Gustaf

Citera
Skruva banåkabil
bur te gata?
1582 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande