Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette - Raped Chevy Corvette 55 VevlagerHaveri
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
18 besök senaste veckan (66130 totalt)
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare
figgebollen skrev:
Emmaboda sket sig ganska rejält för mig då jag körde ramlager haveri... Alla donationer och tipps om vart det kan stå ett cheva 350 block helst komplett. Tänkte göra ett ryck för strippen sundsvall nästa helg...

_________________
Freddy Larsson
Citera
f_blomquist
Nyköping
Här sen Sep 2007
Inlägg: 58



Jag har ett block som kommer från min båtmotor (mercruiser 5,7), bytte det på grund av att det vär svettsat på båda sidorna men funkade bra förra sommaren, är ett tomt block med enbart kolvar till, och så klart ramlager överfallen, det kan du få om du hämtar det, finns i Nyköping.


Mvh
Fredrik

_________________
Fredrik Blomquist
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare
f_blomquist skrev:
Jag har ett block som kommer från min båtmotor (mercruiser 5,7), bytte det på grund av att det vär svettsat på båda sidorna men funkade bra förra sommaren, är ett tomt block med enbart kolvar till, och så klart ramlager överfallen, det kan du få om du hämtar det, finns i Nyköping.


Mvh
Fredrik


Påväg upp från kalmar nu... Hur får jag tag i dig

_________________
Freddy Larsson
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



figgebollen skrev:

Ajdå, det lät ju inte som nån höjdare... Sprucket insug, vad hände?


steffe skrev:

Barre testade säkert att ladda dryga 10bar för att hinna ifatt dig


hehe...behövdes inga 10bar för att köra ifrån honom Men trist att det gick som det gick, riktigt surt.

IC:n min hade spruckit & det på insuget var sedan insuget varit iväg på bearbetning. Litade på killen då han är överjävlig på maskinbearbetning & svetsning...men här hade han missat ett par porer. Med lite trycksättning & såpvatten utanpå så bubblade det ganska friskt...rena jacuzzin Men nu är det svetsat & klart....dock finns det läckor på andra håll som måste tätas.


Riktig best till bil, men jag passade på att markera revir på Figges framkofångare medan han själv blev intervjuad av Bilsport...en stund senare markerade Figge revir...i min bakficka....miffoboll

Nä gutt Fredde, hinka i en ny motor, dra en beställning från Summit & sen kanske du kan hänga på
Jag är redan på gång med alla förbättringar


Kör lugnt & tack för en riktigt trevlig Lördag


PS. kom på en sak...har du kollat din videokamera DS

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



figgebollen skrev:
f_blomquist skrev:
Jag har ett block som kommer från min båtmotor (mercruiser 5,7), bytte det på grund av att det vär svettsat på båda sidorna men funkade bra förra sommaren, är ett tomt block med enbart kolvar till, och så klart ramlager överfallen, det kan du få om du hämtar det, finns i Nyköping.


Mvh
Fredrik


Påväg upp från kalmar nu... Hur får jag tag i dig

Såg att du var i nabben idag, när jag brummade förbi.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
f_blomquist
Nyköping
Här sen Sep 2007
Inlägg: 58



Du når mig på 070-6025309, jobbar till 18.00.

_________________
Fredrik Blomquist
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare
jahopp, tillbaka i garaget... Följande bilder visar nuläget..

_________________
Freddy Larsson
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare


Emmaboda blev ju ett fiasko, Vevlagerhaveri och Barre kör 11.99...
Lasta åka hem o ta nya tag...
Väl på hemresan så hör Fredrik från Nyköping av sig att han har ett 350 block stående! Kalas, men när man kommer på plats så är det en 305... Inte så mycket att göra åt saken, men tack iaf för donationen... Kommer bli superfint bord i vardagsrummet...


Tänk att man aldrig lär sig...
Man vet att man har verktygen nånstans men dem är putts väck, fått fötter eller bara lagda på ett superbra ställe... Nu åkte man på o köpa ny svänghjulsavdrager så man får något gjort...

_________________
Freddy Larsson
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare

_________________
Freddy Larsson
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare


Hälften av alla sladdar går inte till något... Gamla C4 balestammen + massa annat som inte existerar längre, gamla givar kablar mm... Mycket ska bantas bort och på med snabbkopplingar så man snabbt kan hinka ur motorn ifall de skulle va nödvändigt...
6 kablar är livsnödvändiga...
2 till starten
2 till generatorn
2 till vatten temp resp oljetryck...

Sen ska vi se om man kan få riktig fart på den här jänke pulkan...

_________________
Freddy Larsson
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



damn vilket ryck du måste ha fått vi pratade ju i luren i förrgår & då var du inte i närheten av att vilja lyfta ur motorn....jag tror du narras på mig

Du har det bra du. Medan du kan rensa bort massa kablage så måste jag stoppa i mer


Sundsvall ??

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare


Intresset kommer och går... Skruvade iaf ihop en motor så den startar och går...
Sen får vi se om jag får ekonomi till att göra något skoj med motorn som gick sönder...

_________________
Freddy Larsson
Citera
^MeTaNoLiC^
Vänersborg
Här sen Maj 2003
Inlägg: 476



jag trodde att 350's var standardutrustning i varje hörn i alla garage.. men dom kanske är slut nu?
dax att gå över till moderna alumotorer? usch, va utvecklingen ska gå bakåt hela tiden..

_________________
//Johan Karlsson
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare
^MeTaNoLiC^ skrev:
jag trodde att 350's var standardutrustning i varje hörn i alla garage.. men dom kanske är slut nu?
dax att gå över till moderna alumotorer? usch, va utvecklingen ska gå bakåt hela tiden..


Det är inte riktigt som det va förr i världen... 350 block växte på träd och stakar och kolvar blommade som aldrig förr... Det va bättre förr..

Jora! Det där med LS1 skulle va riktigt fint... Sen så va det ju en annan sak vad plånboken säger.
Fast iof det kan ju vara värt att leva på nudlar en månad om man får en fin hel aluminium motor i som kanske håller...

Har en räcer pickis som är påväg hem från usa, tanken blir väll att besikta och sälja och sen kanske importera en Ls1 motor med en manuell låda. Då kan 55.an bli riktigt rolig...

Om nån är sugen på en riktigt snabb "manuer räcer" så finns fler bilder på http://www.garaget.org/fredde86
Aldrig ägt en 100% ROSTFRI Cheva... Men Pickupen har inte en rostfläck... I Garante...

_________________
Freddy Larsson
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare


Mantorp nästa...
Ja det skulle ju vara roligt, har iaf skruvat ihop en motor men rätt skaplig kam i...
Får se hur man löser det där med transport neråt, men siktar iaf på Gatebil Mantorp. Kan bli spännande att se hur besten beter sig i kurvorna.
Nu skulle jag haft ena kompressor motor som är på bild, byggde den till min camaro förra året och funderar på att bygga en llikadan... Det roliga är att allt skulle få plats under huven...

_________________
Freddy Larsson
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare


Här kommer bilden från vägningen...

_________________
Freddy Larsson
Citera
vegar
Fredrikstad
Här sen Dec 2007
Inlägg: 152



Håper det er klokka som er på veggen der Men så driver jeg bare med småbiler i 600kg-klassen...

Skikkelig frekk bil

_________________
Vegar Johannessen

-84 Autobianchi A112 Abarth - Corsa Italiana
Citera
figgebollen
Strängnäs
Här sen Jan 2012
Inlägg: 313


Trådstartare
vegar skrev:
Håper det er klokka som er på veggen der Men så driver jeg bare med småbiler i 600kg-klassen...

Skikkelig frekk bil





Njää, tyvär är det ju inte klockan på väggen även om man nu hoppats på det.. Faktiskt jag är positiv ändå, den visade sig vara lättare än vi gissat på och sen är den ca 500kg lättare än min camaro som jag hade, så det är alltid kul att man går åt rätt håll viktmässigt...

_________________
Freddy Larsson
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



kjempelit-penis skrev:


vegar skrev:
Skikkelig frekk bil


så det är alltid kul att man går åt rätt håll viktmässigt...


norrman, ni e sköna...jag vill till Rudskogen istället för Mantorp.

men men, bankörning blir det då mao? trevligt trevligt. Fortsätt göda mig med godiset & håll dig själv ifrån så blir matchvikten lite bättre


nu är frågan, seriös körning eller breisladd


Kika ner i maskin sen så ska jag fortsätta "sporra" dig Mantorp....jag vill till Mantorp

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Trevligare om man kommer ner till en vikt "kring lunch" på den däringa klockan på väggen. Eller nåt

_________________
Magnus Thomé
Citera
vegar
Fredrikstad
Här sen Dec 2007
Inlägg: 152



barre skrev:
kjempelit-penis skrev:


vegar skrev:
Skikkelig frekk bil


så det är alltid kul att man går åt rätt håll viktmässigt...


norrman, ni e sköna...jag vill till Rudskogen istället för Mantorp.

men men, bankörning blir det då mao? trevligt trevligt. Fortsätt göda mig med godiset & håll dig själv ifrån så blir matchvikten lite bättre


nu är frågan, seriös körning eller breisladd


Kika ner i maskin sen så ska jag fortsätta "sporra" dig Mantorp....jag vill till Mantorp


Det er bare å komme vet du. Vi i CI og KARN arrangerer lop 3 og 4 på Rudskogen 23. Juni med lop for CI og trackday for vanlige biler Men lite breisladd

_________________
Vegar Johannessen

-84 Autobianchi A112 Abarth - Corsa Italiana
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Corvette - Raped Chevy Corvette 55 VevlagerHaveri
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
18 besök senaste veckan (66130 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande