Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
14435 besök totalt |
SÄLJES: BMW M3 GT. SÅLD.
Bmw M3 GT -95 Bilen är byggd med ett enda fokus. Att vara snabb på Nürburgring. Nästan allt på bilen är under min ägo någon gång bytt eller renoverat! Samtliga bussningar, slitdelar är regelbundet bytta. Motor: 3,2l Köhlerbyggd motor. Race-kammar, Köhler/Motec motorstyrning, BMW motorsport fulleffektsgrenrör med Feritta avgassystem med 100 cells kattar. Avstämt kolfiber plenum. Bortagen AC samt luftpump. Ca 360 hk. Original 5vxl ZF låda. Sachs racekoppling. 5,05 kg svänghjul. Diff och utväxling optimerad för Nürburgring med 3.46:1 i utväxling. 45% spärrverkan. Bakaxel hus med kylflänsar från Alpina. Bakaxel byggd av JMB Optimering. Chassi: Ställbart chassi: Intrax RSA anpassat efter bilen samt med en spec. passande "ringen". Ställbara topplagringar, justerbara bärarmar mm från Millway. Nya motorfästen, motorbalk, bakvagnsbrygga, mm.mm. Kaross: Kolfiberhuv. Annars original. Interiör: Sparco Evo L stolar. Heigo fullbur med 6-punkts bälten Sparco. Sparco ratt i mocka med snap-off. Övrigt: Bilen är reg. besiktigad med bur. Så det är inget skruvande innan besiktning. OZ Superleggera fälgar med Michelin Pilotsport Cup. Har en del gamla däck som eventuellt kan medfölja. Original inredning samt en massa delar medföljer givetvis. Bilen är otroligt snabb för att vara en så pass gammal bil. Går ungefär jämt med CSl:er och 996 GT3 or. Med rätt förare är det inga problem att åka under 8min BTG. Det är med en liten tår jag säljer bilen för ett kommande BMW Cup projekt. Perfekt för den som vill åka riktigt fort för en betydligt billigare peng än en CSL eller GT3:a. Byggkostnad givetvis långt över begärt pris. Ring för mer info! Hjälper gärna till med tips och kontakter nere i Tyskland för den som vill fortsätta med det som bilen är tänkt för. Givetvis går det att åka riktigt fort på gatan eller på svensk bana också! Bilen levereras påställd, besiktigad och "race-ready". Gatbil , racebil , banbil , banracer , kärt barn har många namn... Läs mer på: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Nu hos en ny ägare. _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||
Re:
Min bästa tid är 8.07 Men det var innan motorbyte och ändring av utväxlingen. Efter det har det inte givit några tillfällen till bra varv.. ![]() Men med rätt förutsättningar går det garanterat att åka under åtta minuter. Fortfarande till salu.. ![]() ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||
Re:
En mycket fin bil Nicke! Klar för att bryta 8 min gränsen ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Jag tycker att du ska slå till... ![]() Upp och hoppa.. ![]() ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||
Tjena
Skulle man kunna säga att denna bil förväntas rulla 100 % felfritt ett bra tag framöver ? Bromsar / bromskyla ? Dubbla uppsättningar fälgar ? Besiktigad med stollösning och mockaratt ? Kända defekter eller konstigheter ? ( brukar ju alltid finnas något... ![]() Låter den "gött" ?? ![]() ![]() mvh / Martin ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Re:
_________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||
Re:
Det är ju just det som händer här.. ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||
Re:
Den här bilen är grym, fatta vilken potential den här bilen har på bana och inte minst på Ringen! ![]() Funderar nästan på att sälja den vite och köpa den här ist... //Tobbe EDIT: Sagt o gjort!! ![]() _________________ _________________ Torbjörn Svensson 81 BTG BMW M8 COMPETITION -21 FORD RANGER WILD TRACK -18 TRAFIC -17 Och alltid nån/några gamla Volvos. |
||||||
Vore det hyfsat enkelt att byta stol, och kanske montera justerbart underrede tro !? Skulle nuvarande bälteslösningar funka vid stolbyte !?
Hur lång är du förresten !? Har du orginalstolar kvar ? ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
Re:
Hej. Byta stol är nog inte så svårt. Beror väl på vem du frågar. ![]() Varför byta stol? Dom som sitter i är väldigt sköna. Original-inredningen förutom innermattan finns kvar. Ring gärna för mer info. 0707-50 51 52 ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
14435 besök totalt |