Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Snart 10 år med rejsa..
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (8746 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Kanske gamla news för andra men inte för mig, satt och flummade runt på rejsa i vanlig ordning och råkade kika på mitt regdatum här, december 2002, det är alltså styvt 10 år sedan man började hänga här (om än som smygis i flera år) Jag måste säga att rejsa har gett mig så oerhört mycket på alla plan, underhållning, kunskap, bra vänner och en underbar gemenskap!

Givetvis är inte detta bara Magnus som har skapat detta men herrejösses vilken insats soffägaren har gjort och GÖR! vågar vi tänka på det antal timmars som läggs här både som soffägare,motorentusiast, moderator och hjälpande hand vad det än gäller.

Vill med dessa ord rikta ett stort tack till allas grymma insats so far och jag hoppas vi kan hänga här i Magnus soffa 10 år till. Utöver Magnus skarpa sinne för att driva forumet är han även en jäkel på att vrida på kringlan, fattar inte hur det går till men det går sjukt fort på det svarta.

För övrigt hade det varit skoj att höra övrigas bästa minne med rejsa.

Infogar en bild på mannen i sitt esse

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Ja, forumet är snart tio år gammalt...
Jag har ju nästan vuxit upp med rejsa (Jag var 13 när det drog igång) och måste säga att jag förmodligen inte hade kört ned till Sviestad dagen efter jag tog körkort utan rejsa...

Har verkligen varit kul att Magnus knåpade ihop sidan. Hur hade man annars fördrivit kåmaperioderna? Och återupplevt träffarna genom alla bilder och så?

Rejsa FTW

_________________
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Första inlägget gjorde jag visst 4 dagar efter att forumet skapades. Jag hade väl inte riktigt trott att det skulle bli 6000+ till. Och några tusen bilder

Roligast har det faktiskt varit när vi träffats i.r.l. Grillningen innan SS-körningen, GTR 8-timmarsracet, Autosport-resorna, Midsommarkörningarna, Ronnie Peterson-racet osv.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
P.P. skrev:
Första inlägget gjorde jag visst 4 dagar efter att forumet skapades. Jag hade väl inte riktigt trott att det skulle bli 6000+ till. Och några tusen bilder

Roligast har det faktiskt varit när vi träffats i.r.l. Grillningen innan SS-körningen, GTR 8-timmarsracet, Autosport-resorna, Midsommarkörningarna, Ronnie Peterson-racet osv.



Hehehe du har 0.58% av inläggen här och jag har 0.59% :-)
Men en sak är säker du har tillfört mycket skoj med dina skriverier så hellre kvalitet än kvantitet..

Lite ocensurerade länkar till det du pratar omhade varit skoj!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41536

Forumägare
Forumägare

Ja i november i år ska vi fira på nåt sätt...

Vi kan börja ladda redan nu


(näää, har ingen aning om hur vi ska fira. inte än iaf)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826



Jag hittade faktiskt Rejsa genom Bilsport (när Magnus var med och körde Superstage, borde vara 2003 eftersom jag reggade mig då). Det var ganska bra timing för intresset för bankörning hade börjat gro i och med ett besök på SSM på Knutstorp något år innan och Roadsport verkade kul eftersom man kunde köra med gatreggad bil. Dock kom studier emellan och min vilja att skriva sponsorkontrakt med CSN var inte så hög så jag läste mest här de första åren.

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
Magnus S
Stuvsta
Här sen Maj 2004
Inlägg: 7747

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag hittade inte Rejsa först utan Magnus, Jag arrangerade en konbanekörning på Tullinge för Seven Days 2004 och Peter Simons tipsade dels om Lennart Mäkinen som hade koner och sedan nämnde han en lång snubbe som var en jävel på att lägga konbanor. Jag ringde Magnus och han kom ut i M3an och gjorde ett kanonjobb och på den vägen är det.... Sen blev det ett par konbanetävlingar till, Midsommarkörningen på Tullinge etc...

_________________
M a g n u sS o l l e n b e r g

Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6877

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Midsommarfirande på Tullinge, helt klart en höjdpunkt i Rejsakarriären!

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

SS-körningen. Jag var inte påtänkt som förare, men en Integrale som bröt ihop dagen innan gjorde att jag fick vara med och leka. Redan sen tidigare hade jag planerat in grillning, allmänt ljug och övernattning i det Peterssonska residenset. Visserligen har det alltid funnits kul bilar i villaområdet där jag är uppväxt, men att ha Magnus och Janne Nagys M3:or, FredrikÅ och farsans 951:or, Johan Wagreus Cooper och min GTV runt huset, samt Bistings jätte-van med påhängd Speedster parkerad utanför är ett svårslaget rekord. Innan fotades det inget, men en del under körningen

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4026

GTR-körningen var ett Beta-test i jätteformat av det första GTR-spelet. Det kördes parallellt med att ett vanligt SLC-race pågick 100m ifrån oss på banan. Viktor, Andreas, Björn (tror jag han hette) och jag var tyvärr drabbade av Vipern som inte alls hängde med när däcken började ta slut. Och det gjorde de fort när man körde så fort som det behövdes. Men när sen vår dator kraschade och vi valde att leka lite med andra bilar i spelet körde vi hyggligt likt alla andra.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13329

Första året var Bisting och Westfield iväg, och berättelserna om bilar, brudar och bombhot fick mig att säga "jag följer med" när ett nytt erbjudande dök upp. Tre resor har det blivit hittills, och vem vet, vi kanske kommer iväg på något mer framöver (fast jag tror inte jag skall låta Peter S smuggla något okänt i sina väskor över den landsgränsen...)

2005 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=16107

2006 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25282

2008 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=602383

Återkommer med de sista länkarna ikväll

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5286



Grattis!

Jag har bara mäktat med 9år i mars och har fortfarande ALDRIG framfört ett fordon på en bana
Hoppas att jag får/tar chansen att göra detta inom nästkommande 9år.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
______________________
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



P.P. skrev:
SS-körningen.


thumbs up

Det var bättre förr.

_________________
--
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41536

Forumägare
Forumägare

FredrikÅ skrev:
P.P. skrev:
SS-körningen.


thumbs up

Det var bättre förr.


Äh, du körde ju M3 E30 förra året, du verkade inte direkt lida av uttråkning

_________________
Magnus Thomé
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Kraniel skrev:
Midsommarfirande på Tullinge, helt klart en höjdpunkt i Rejsakarriären!

thumbs up

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



Johan Sjöström skrev:
vågar vi tänka på det antal timmars som läggs här både som soffägare,motorentusiast, moderator och hjälpande hand vad det än gäller.


Jag vågar inte tänka på det antal timmar jag själv lagt här...

Men jag har uppskattat alla av dom väldigt mycket!

Hittade Rejsa i en datorsal på KTH när jag letade något om Nürburgring på nätet. Minns det än. Sen smygläste jag alldeles för länge innan jag reggade mig.

Hittat mycket kunskap här och folk som lurat mig ner i fördärvet (läs: dyr hobby).

Så stort tack Magnus (och andra)!

//Johan

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3548



Jag tror jag fick tipset av en kompis "Karlsson, du borde kolla in det här forumet!"
Inget jag ångrar idag, tack Danne!

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
Ronna
Portugal
Här sen Jul 2006
Inlägg: 350



Tror att det var CyberDennis med Silverpilen som drog hit mig, sen blev det bara lite läsning. Efter att ha flyttat och startat eget med mycket jobb och ingen fritid så hittade jag hit igen tack vare Jörgen/jet, kontot fanns kvar
Mer läsning blev det och fick äntligen byggt klart mitt garage.
Nu har man bil och snart debut på bana.

JÄTTE TACK Magnus att rejsa finns.

_________________
Roger Forsberg
Instagram: roger_on_wheels
Twitter: @roger_on_wheels

Portugal, Ourique
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354



Helt klart är det ju de gånger man sammanstött med andra härifrån som varit bäst. Även om jag var långsammast på ÖsWe-ring så hade jag ju kul där och på vägen till Ekorren efteråt.

Kontaktnätet man har här är så stort också och det har hjälpt mig enormt och fått mig att bränna massvis med pengar på att ha kul. thumbs up

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13271



Det tog mer än 1,5 år för mig att hitta rejsa men mitt liv har förrändrats av det. Jag kom hit efter jag testat bankörning med en gatbil första gången.

Jag har träffat fantastiskt trevliga människor genom Magnus soffa plus att jag har blivit räserförare på kuppen thumbs up

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Brewmaster
Strängnäs
Här sen Maj 2004
Inlägg: 336



Jag har varit här i 8 år, mest tjuvläst men nu är det på väg, min första sommar med banbil
(om man vågar kalla den det )

Jag tackar också Magnus och alla andra som har skrivit så mycket matnyttigt här att det aldrig tar slut på saker att läsa om eller se på!

_________________
Pär Holmstrand -87
Alfa 75 2.0 -87 Rosso
Volvo V70 D4 -14
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342



Kommer inte ihåg hur jag hittade rejsa men ett av mina första inlägg var när jag frågade hjälp om bananpassning till min e30!

Fick massa bra svar och en hel drös med länkar och sen startade jag projekttråd och var fast

Det är rejsas fel att jag köpte chassi för 35k till en gammal e30 (Damn you all )

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Allmänt banåkaforum
Snart 10 år med rejsa..
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (8746 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande