| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hitta moderna alternativ till gammal generator?
|
1151 besök totalt |
|
Hej! Enkel fråga, hur gör jag för att hitta moderna varianter av generator som passar på min gamla bil? Finns det nåt bra sätt att söka via wwwebben? /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
Kom in till mig på Norra Oskarsgatan 32 så skall vi se vad vi kan fixa!
(In på gården, BLS Engineering AB) _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
|
Gammal är ju relativt... Om du med generator menar likströmsgenerator, så är det bästa alternativet att ta med sig den gamla generatorn till något bilelektriskt företag (som specifikt jobbar med startmotorer, generatorer, batterier etc) och kolla direkt. Har dom inget "färdigt" liggande på hyllan, så kan dom säkert renovera din, eller skaffa en utbytesdel.
Gäller det en gammal engelsk bil, så finns det ett enormt utbud där (och mycket av det går att hitta via ebay.co.uk) _________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||
|
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
|
Re:
Jag försöker plocka med mig manicken till er runt nån lunch i veckan!
/Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
Du är välkommen, slå en signal på 137270 innan så jag inte dräller iväg på lunchen...
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1151 besök totalt |