Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 850 Turbo -94
8038 besök totalt
edet
Linköping
Här sen Feb 2009
Inlägg: 15


Trådstartare
Hejsan!

Olle heter jag. Är 23år gammal, bosatt i Linköping och jobbar som konstruktör på BT i Mjölby.

Intresset för Volvo i allmänhet och Volvo 850 i synnerhet väcktes på allvar när jag som 17 åring under några dagar fick köra en 850 T5-R, men den säregna gula färgen, givetvis med den obligatoriska gröna skylten på bakluckan, även fast det var lite tvivelaktigt om mina dåvarande medtrafikanter kunde se den tydligt...

18 års dagen kom och körkortet togs kort därefter. Sedan passerade ett halvår innan jag äntligen hittade bilen jag länge letat efter. En svensksåld Volvo 854 Turbo, 1994 års modell, lågt miltal och endast en enda ägare.

Det var lite kort om hur jag hittade min förstabil. För de som vill läsa om hur jag fått bilen som den är i dagsläget kan briefas lite genom att läsa min projekttråd på TPC enligt länken nedan: (man måste regga sig på sidan för att kunna läsa den)

http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?f=56&t=229596

Resan jag gjort med rent kunskaps- och erfarenhetsmässigt, tack vare bilen, har för min egen del varit otroligt rolig och givande. Från att i princip helt okunnig på motorer och kringutrustning har jag lärt mig en hel del nyttigheter genom att dels göra det mesta själv och där det behövts också tagit hjälp av andra.