Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... , 192, 193, 194   >>
139 besök idag (1139491 totalt)
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4688



Exakt sådär ska det se ut. Så står det i reglerna för Racerbils utseende. thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
And ersJepp sson skrev:
Snyggt! Väldigt snyggt!

Vad är anledningen att du kapslat hela bakre utrymmet?

...och vad är planen med bilen 2022? Hade gärna sett den live


Tackar
Hoppas på några turer till Mantorp i sommar.

Ser ut såhär bakom

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Cammo skrev:
Exakt sådär ska det se ut. Så står det i reglerna för Racerbils utseende. thumbs up


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Det var ett tag sedan man skrev i tråden så det är dags för glada tillrop och ett varmt lycka till
Verkligen fint bygge och som många andra så hoppas jag du åtminstone får lufta den under 2022 thumbs up thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Hur kommer axelremmarna till 6p bältet fästas? Ny bältessträva i huvudbågen?

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
elCrillo
Öland
Här sen Okt 2011
Inlägg: 2275



Wärhner skrev:
Hur kommer axelremmarna till 6p bältet fästas? Ny bältessträva i huvudbågen?


Sitter det inte öglor i nya strävan...?

_________________
Crister Borg

Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



elCrillo skrev:
Wärhner skrev:
Hur kommer axelremmarna till 6p bältet fästas? Ny bältessträva i huvudbågen?


Sitter det inte öglor i nya strävan...?


Tänkte mest att det verkar bökigt att dra bältena genom skiljeväggen för att sedan ha långa remmar i ett ganska öppet utrymme.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477



Ballt bygge , nu är det så pass ombyggt att det nästan är ett rörchassie

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Det var ett tag sedan man skrev i tråden så det är dags för glada tillrop och ett varmt lycka till
Verkligen fint bygge och som många andra så hoppas jag du åtminstone får lufta den under 2022 thumbs up thumbs up


Tack

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Wärhner skrev:
elCrillo skrev:
Wärhner skrev:
Hur kommer axelremmarna till 6p bältet fästas? Ny bältessträva i huvudbågen?


Sitter det inte öglor i nya strävan...?


Tänkte mest att det verkar bökigt att dra bältena genom skiljeväggen för att sedan ha långa remmar i ett ganska öppet utrymme.


Det ser längre ut än vad det är Det är samma sträva och montering på axelremmarna som jag kört sen 2018 efter utvärdering av Jan P (vill dock inte påstå att allt är optimalt, men det är hyfsat under kontroll)

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
subarumicke skrev:
Ballt bygge , nu är det så pass ombyggt att det nästan är ett rörchassie


Nära skjuter ingen hare
Men absolut, det är en mix nu. Renodlad rörram skulle spara väldigt mycket vikt. Nu är det OEM bottenplatta, trösklar, främre fjäderbenstorn, främre ramben osv.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Interiören är nästan helt klar och har äntligen haft bilen på vågarna efter 2 års bygge. Har flyttat in i princip all stor vikt (förutom kylare och aero) innanför hjulaxlarna och totalvikten har minskat med en lättare passagerare. Bilen bör rotera ännu bättre nu och bli lite snabbare i alla moment på banan.
Nu är arbetet pausat på bilen tills Autogruppen får tid att bygga kabelmattan och mappa motor och drivlina.



_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Jk95
MOSS(NORWAY)
Här sen Jul 2021
Inlägg: 256



Spännande!

_________________
Johan Kristian Stjern
Norwegian trackday noob
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Kort vlog med senaste status och planer för 2022


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Nu är bilen hos Auto-Gruppen och kommer vara kvar där tills elsystemet är färdigt, bilen uppstartad och motor+låda mappat.

Jag har alltid gjort elsystem och kablage själv i mina bilar och tycker jag har rätt bra koll på sånt. Men att se Nader och Andreas engagemang och kunskaper i att bygga elsystem på absolut högsta nivån är otroligt imponerande. "Mil-spec" är lite av ett buzzword som slängs hit och dit men att verkligen göra det rakt igenom på den höga nivån är inte många som klarar av. Kanske kan kännas som overkill för många men utan kompromisser på det här området så blir kabelstammen otroligt mjuk och följsam, risken för fuktskador, kabelbrott eller nötningsskador är minimal och vikten hålls så låg som möjligt. Extra viktigt i en bil med hög trimningsgrad där motorn förmodligen åker in och ur med jämna mellanrum och allt monteras och demonteras med jämna mellanrum.

Ska bli spännande att se utvecklingen på detta!


_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2905



Kul att bilen är pågång igen.

Vad kör du för generatormodell (vet att det är en Wosp men din ser annorlunda ut än den K20 specifika som är lika stor som orginal). Samt vad är det för tillverkare av generator och vattenpumpsblocket?

Jag ska inte köra elvattenpump men mina spännrullar har nått slutet på sin livslängd och det finns ju vikt att spara på generatorn.

Din gamla SPAL elfläkt funkar för övrigt fint och cyklar på och av även i 30C yttertemperatur.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Andreas Millbro skrev:
Kul att bilen är pågång igen.

Vad kör du för generatormodell (vet att det är en Wosp men din ser annorlunda ut än den K20 specifika som är lika stor som orginal). Samt vad är det för tillverkare av generator och vattenpumpsblocket?

Jag ska inte köra elvattenpump men mina spännrullar har nått slutet på sin livslängd och det finns ju vikt att spara på generatorn.

Din gamla SPAL elfläkt funkar för övrigt fint och cyklar på och av även i 30C yttertemperatur.


Kul att gamla delar fortfarande lever (inte för att fläkten är så gammal men ändå)

Det är en Wosp LMA209HO. Har fräst ett eget generatorfäste. Det är otroligt tight mot rattstången så jag var tvungen att göra mycket special. Likadant med vattenpumpsplattan som är en del från Tracktuff men den är fräst, borrad, svetsad osv för att få till all paketering.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2242



GustafB skrev:

Kul att gamla delar fortfarande lever (inte för att fläkten är så gammal men ändå)


Köpte tändspolar av dig, de lever i min 924a nu!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3061



Har alla på rejsa nåt från Gurras garage, är det det man kallar "trickle down effect" 😂 ? Halva min rejsfälguppsättning 8x16 köpte jag för en herrans massa år sen, tror det var nån sorts gammal regnuppsättning till gröne jägaren eller nåt sånt

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Cédric skrev:
Har alla på rejsa nåt från Gurras garage, är det det man kallar "trickle down effect" 😂 ? Halva min rejsfälguppsättning 8x16 köpte jag för en herrans massa år sen, tror det var nån sorts gammal regnuppsättning till gröne jägaren eller nåt sånt


Inte omöjligt med tanke på hur mycket grejer jag skaffat och bytt ut genom åren

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Vem kan hjälpa mig räkna på vridstyvheten på två olika dimensioner av rör?

Längd 1 meter. Stålsort 355.
Rör 1: 40x4 mm
Rör 2: 45x2.5 mm

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... , 192, 193, 194   >>
139 besök idag (1139491 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande