| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Kevlar
|
1338 besök totalt |
|
Har haft en rulle kevlar ett tag, har länge tänkt bygga nåt kul av den. Men ju längre tiden går desto mindre känns chansen att det kommer bli nåt av det. Har varken platsen eller möjligheterna att göra nåt. Så efter lite vånda har jag bestämt mig för att sälja av den och hoppas att någon kan göra nåt roligt av den. Säljer den helst i ett stycke. Om inget intresse finns för det kan jag ev tänka mig att stycka upp den i bitar. Men först och främst i full rulle. Såhär ser den ut
Stor version: http://berns.dman.se/kevlar7.jpg
Rullen ska vara 90cm bred, men från frans till frans är den 86mm
Hela rullen med pappcentrum väger 16.4kg
Eftersom kevlar är lite tråkigt att handskas med, speciellt att klippa/skära, sliter nåt förbannat på verktygen så skickar jag med två lite tåligare saxar. Inget speciellt med dom egentligen, men jag kommer inte ha nåt behov av dom om jag säljer rullen.
Jag kan inte garantera hur mycket som är på rullen, men en kvm väger knappt 180g (vägd på kalibrerad våg). Med lite lätt huvudräkningräkning kommer jag fram till att det bör vara ca 90kvm. (90kvm är full rulle) så det bör stämma. Har ingen större lust att rulla ut den och kontrollera. Dessutom, som man ser på andra bilden, så deformeras fibermönstret ju mer man håller på med den. Vid ev. uppstyckning kostar den 300kr/kvm. Men vid köp av hela rullen ska vi nog komma fram till ett bra pris för båda parter. Vid fler frågor eller intresse: Niklas Berns 0703627323 niklas@berns.com Jag jobbar skift, så ibland kan jag vara lite svår att nå, men skicka ett mail/pm/sms eller prata in på svararen så återkommer jag såfort jag får möjlighet. _________________ Niklas Berns |
![]() |
SÄLJES
|
1338 besök totalt |