Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
2177 besök totalt |
luftriktning
Var på väg att sätta i gälar som är vinklade uppåt i och spoiler och baklucka för att få mer luft till ic men då var där någon som påstod att man får in luft med vanliga hål typ som jag redan har i bakluckan, svårt att veta luftens väg? ![]() ![]() ![]() _________________ Lars Svensson |
Jag skulle göra ett scoop på den kala fläcken bakom bakre sidorutan på båda sidor.
![]() MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
Det är annars inte möjligt att använda plastrutor på bakre sidorutor som du böjer in i bakkant? Då borde du få ett väldigt bra flöde in med luft! Speciellt om du sedan leder ut den under vingen där det borde vara lågtryck.
Jag tror inte du får så stort flöde med luft in genom original gälarna.. Jag hade nog täppt igen dom ovanför vingen för att inte bidra till eventuell turbulens över vingen sen öppnat upp dom under vingen lite extra så att all luft som ska igenom kan ta sig ut! Sen hade jag nog gjort som jag föreslog ovan och vinklat in rutorna, då syns det knappt att du har ett luftintag där ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
![]() |
Racetech
![]() |
2177 besök totalt |