| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Openloop Trionic 5
|
2 besök senaste veckan (1088 totalt) |
|
Openloop Trionic 5
Hej! Sitter och donar lite med Trinoc 5. Finns det möjlighet att plocka bort lambda och tvinga boxen att läsa openloop hela tiden? Jag vill inte att den ska läsa från givarna utan vill tvinga den att läsa mina hårdbarkade mappar istället. Är det möjligt med T5 eller måste jag ge mig på något eftermarknadssprut? Tack för svar =) _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
|
Varför är den stora frågan som alltid, adapteringen går ju att klicka bort om du är rädd för det.
Varför skulle det skada att den går i lambda 1 på låglast? För att lite komplettera förra svaret så går det att klicka ut "lambda control" i T5suite, körde själv med den urkopplad ett tag pga. trasiga kablar till givaren. Inga problem men bilen gick bättre efteråt i closedloop med hel givare. /Kenneth _________________ -Kenneth Hellman- -Jakobstad, Finland- |
|
Normalt sett så skulle jag reagerat precis som du på en sån fråga :P
Anledning är att sprutet ska på en folkracebil med separata gasspjäll mm. Kommer förmodligen att vara utan lambda. Vill att den ska läsa direkt i mappen. Jag vill ha 100% koll på vad den gör. Kommer förmodligen testa både open och closed loop och testa mig fram. Men undrar ifall det går. Tydligen gör det det. Har aldrig lagt märke till knappen att koppla ur lambdan :P _________________ Martin Karlsson -------------------------------------------- |
![]() |
Skruva banåkabil
Openloop Trionic 5
|
2 besök senaste veckan (1088 totalt) |