Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
8895 besök totalt |
SÄLJES: Porsche 964/911 Turbo ban/racebil
Hej, 1991 års model, 3,3 turbo. 12 700 mil. Gatreggad med bur (oldtimer försäkring c.a 2200 SEK/år). Vagnbok. Alla (många) mods är utförda av K3 (nu PSCHaninge) så småningom under åren. Servad hos dem varje år. Jag gör inget själv i.e. ingen race mech och hemma bygge 996GT3 snabb. Pris 380k SEK. En del original delar ingår (dörrar, vingen, turbo) Inga bytten. PM vid interesse. ![]() ![]() H&R cup chassi med Uniball top mounts. BBS LM aluminium 18t fälgar. 235 fram 285 back. 6 växlad 993 vlåda (renoverad när den bytes). Lättvikt svänghjul. Starkare koppling (byt för c.a. 3000mil sen), 996 cup diff. Omregistrerad med bur och 6 punktsbälte. 3,6 turbo bromsar med kylning fram och stålslangar. Pagid gula. Har aldrig upplevt broms fade. K27/29 hybrid race turbo från cargraphics (original finns kvar den ger mindre turbo lag men mindre top effekt). Kortare grenrör och cargraphics 100cell cat. 0,9 Bar wastegate spring (original 0,7) Forge blowoff valve. Lättad - Plast dörrar (orig finns) och fönster, cargraphics 993GT vinge och front läpp, OMP stolar och ratt. Borttagen AC, radio, värme, backsätte, extraluft sprut till avgas systemet. RS batteri och mattor. Strömbrytare in och utifrån kuppen. c.a. 1270KG utan förrare och bensin. c.a. 350 HK Med mig bakom ratten gör den Mantorp på c.a. 1,2850/1,29 som bäst och Knutan på 1,075. En bra chauffis kan säckert ta ut mer. Jag tävlade bara 1 gång med den 2006 på Knutstorp med PCSR. Den passar i flera PCSracingklasser or passar i roadsport med. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
|
Den är kvar. En del interesse men ingen deal än så länge.
Det måste vara någon som vill åka bana. PCS, PCSR, kanske någon av modsport klasserna. Trailer är inte nödvändigt men en fördel. Ingen bra val för att åka till landet, åka och köpa glass, dammsuga tjejer i stan etc... _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
8895 besök totalt |