Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
6007 besök totalt |
SÄLJES: Projekt BMW e30 med V8, M3-kaross & chassi. SÅLD
Projekt till salu! OBS Inga delar säljs löst. Alpina-motorn & alu-fälgarna är dock sålda sedan tidigare. ![]() Ursprungligen en BMW e30 320iK -87 Byggbesiktigad som ombyggt fordon den 2008-07-11. De sista proven & slutbesiktning återstår. Godkänd för 150 kW/1000 kg. Stomme ombyggd, rostlagad, blästrad och lackerad i Alpinvit III. Senaste tanken var att slutregga med den m60b30 V8 som sitter i idag, men torpedväggen är ombyggd för att även passa m30, m50 m.fl. Guss-bur M3-glasfiberkit Glasfibertak Komplett e30 M3 EDC chassi M3-bromsar M3-styrväxel Bromsad diff 3,73 Powerflexbussningar Ställbara bärarmsfästen Kolfiberstolar e28 535-kylare m60b30 V8 och manuell 5vxl låda etc etc. Det medföljer massor med delar, vätskor, lack mm. Här är byggtråden med spes en bit ner på första sidan: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=47248&postdays=0&postorder=asc&start=0 Det som skiljer sig från spesen är att Alpina-motorn är såld och fälgarna likaså. Idag står den på plåtfälgar och 3-liters besiktningsmotorn sitter i. Delar som saknas (i grova drag): Svänghjul, koppling & slavcylinder Avgassystem Vindruta/bakruta Vinge Kortare fjädrar Bränslepåfyllningsslang Arbete som återstår (i grova drag): Lite spackling/slipning Lackering Finlir Uppstart Slutmontering Pris: Seriösa BUD Viss prutmån finns om den kan hämtas före månadsskiftet. Finns i Norra Skåne. Jag kan även ta bruksbil i gott skick i inbyte. Jag lägger dock inga pengar emellan. Skicka gärna PM för vidare kontakt. Bilder finns i byggtråden men jag sammanställer några här. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kan förtydliga att den inte tvunget behöver reggas med m60 V8, det går utmärkt att stoppa i något annat och ändra spesen inför de sista besiktningarna. Så länge den följer SFRO:s regler för ombyggt fordon och det landar på max 150kW/1000 kg. |
||
Re:
Ja. En 5-petad ZF från 530/730 V8. |
||
Det har visat sig att SFRO störigt nog kräver ny byggbesiktning om bilen byter ägare mellan byggbesiktning och slutbesiktning. Det borde rimligtvis bli en besiktning "light" då de kan ha förra protokollet som underlag.
Man får tyvärr anta man får betala en ny avgift på 4000 kr. Den kan jag dra av på priset. Jag är helt säker på att det går att ändra i spesen till en annan motor, så länge den följer reglerna. Det sade besiktningsmannen. |
||
|
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
6007 besök totalt |